Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NEMATOLOJİ İkinci Düzey BTM321 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Dr. Ebubekir YÜKSEL
Dersin Veriliş Şekli Örgün (Yüz Yüze)
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, nematodların morfolojisi, biyolojisi, ekolojik istekleri, bulaşma ve yayılmaları, konukçuları, kültür bitkilerindeki beslenme mekanizmaları ve zarar şekilleri ile bunlarla mücadele yöntemlerini kavrayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Genel Nematoloji

Dersin İçeriği
1 Giriş (Nematod nedir?) Nematolojinin Tarihçesi
2 Nematodların Anatomi ve Fizyolojisi
3 Nematodlarda Üreme ve Gelişme konuları
4 Nematodların Bulaşma, Beslenme ve Zarar Şekilleri
5 Nematodların sınıflandırılması
6 Nematodların Toprak Patojenleriyle İlişkileri, Nematodların Doğal Düşmanları, Nematodların Sistematik Özellikleri
7 Nematodların bitkilerde meydana getirdiği hastalık belirtileri
8 Ara sınav
9 Nematodlarla Çalışma Yöntemleri
10 Nematodlarla Savaş Yöntemleri (Fiziksel ve Biyolojik Savaş, Karantina Önlemleri)
11 Nematodlarla Savaş Yöntemleri (Kimyasal ve Entegre Savaş)
12 Nematodları Preparat Yapma Yöntemleri
13 Kültür Bitkilerinde Zararlı Olan Önemli Nematod Türleri 1
14 Kültür Bitkilerinde Zararlı Olan Önemli Nematod Türleri 2
15 Final
16 ---
17 ---
18 ---
19 ---
20 ---

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nematodların genel özellikleri; sınıflandırılmaları, taksonomisi, morfoloji, anatomileri, biyoloji ve ekolojileri hakkında bilgi sahibi olma
2 Bitki paraziti nematodların biyoloji ve beslenme mekanizmalarını bilme
3 Nematodlarla mücadele yöntemlerini öğrenmek
4 Yörenin ve ülkenin nematolojik sorunlarını öğrenme
5 ---
6 ---
7 ---
8 ---
9 ---
10 ---

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 2 12
Arazi çalışması 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı •PEHLİVAN, E.,1994. Nematoloji. E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları Teksir No.35. Bornova- İzmir. 78 s. •ÖZBEK, H. ve HAYAT,R.,2003. Tahıl, Sebze, Yem ve Endüstri Bitki Zararlıları.Atatürk Üniversitesi yayınları No.930. Erzurum.320 s. •HOFFMANN, G.,M. et all.,1985. Lehrbuch der Phytomedizin. Verlag Paul Parey, Berlin.488 s. •R N PERRY and M MOENS, 2006. Plant Nematology. CPL Press, UK, 480 s.
Yardımcı Kaynaklar Dersi veren öğretim üyesinin sunu ve notları

Ders İle İlgili Dosyalar