Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 Üçüncü Düzey FAR 851 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı yok
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik olarak ders verilmektedir. Öğrencilerle karşılıklı soru cevap şeklinde tekrar da yapılmaktadır.
Dersin Amacı Tez konusunun belirlenmesinde nasıl bir yol izleneceği, literatür taramasının yapılması, tez yazım kurallarının öğretilmesi, tezde yapılacak yöntemlerin belirlenmesi ve çalışılması, tez çalışma sonuçlarının yazılması, istatistiklerin yapılması. elde edilen verilerin yorumlanması ve tezin yazımını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Öğrencinin tez çalışması sürecinde gereken bilgi ve becerileri öğretmektir.

Dersin İçeriği
1 Tez konusu ile ilgili literatürlerin taranması
2 Tez konusu ile ilgili literatürlerin taranması
3 Tez konusu ile ilgili literatürlerin taranması
4 Tez çalışması için gerekli yöntemlerin belirlenmesi
5 Yöntemlerin dayandığı prensiplerin öğretilmesi
6 Yöntemler için gerekli araç-gereç, kimyasalların belirlenmesi
7 Tez çalışmasının gerçekleştirilebilmesi için ihtiyaç duyulan Projenin yazılmasında gerekli bilgilerin öğretilmesi (Amaç, Özgün değer, Yöntemler, Başarı ölçütleri, Yaygın etkisi vs)
8 Projenin yazılması
9 Projenin yazılması
10 Projenin yazılması
11 Tez yazım kurallarının anlatılması
12 Tez için gerekli alt başlıkların belirlenmesi (İçindekiler kısmının belirlenmesi)
13 Tez çalışması boyunca yapılması gereken işlerin belirlenmesi
14 Yapılan tüm faaliyetlerin değerlendirilmesi, tartışma, sonuç, öneriler vs.
15 Yapılan tüm faaliyetlerin değerlendirilmesi, tartışma, sonuç, öneriler vs.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Literatür taramanın yapılması
2 makale inceleme
3 Tez çalışma planını yapma
4 Yöntem öğrenme
5 araştırma faaliyetlerini geliştirme
6 proje tasarlama
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur
2 Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5 Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6 Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7 Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Oğuz Kayaalp, Tıbbi Farmakoloji, Pelikan yayınları
Yardımcı Kaynaklar Literatürler

Ders İle İlgili Dosyalar