Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAYVAN COĞRAFYASI İkinci Düzey BİY406 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN TEZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ----
Dersin Veriliş Şekli Her konunun işlenmesi derste; bilgisayar programı destekli olarak gözlem ve konu anlatımı şeklinde gerçekleştirilecektir. Öğrencilere çeşitli konularda ödev verilerek hayvan coğrafyası hakkındaki bilgileri pekiştirilecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı; hayvanların yayılışını, zoocoğrafik ve biyocoğrafik bölgeleri ve hayvan çeşitliliğini Türkiye ve Dünya coğrafyası açısından öğrencilere kavratmaktır.
Dersin Tanımı Tarihçe, hayvanların yayılım mekanizmaları, yayılım çeşitleri, kara ve denizlerin zoocoğrafik bölgeleri ve bu bölgelere ait hayvan grupları, jeolojik devirler ve bu devirlerde zoocoğrafik bölgelerin durumu, adalar faunası ve yalıtımı, insanların hayvan yayılışındaki etkileri, Türkiye zoocoğrafyası, zoocoğrafya bilimindeki son gelişmeler.

Dersin İçeriği
1 Zoocoğrafyanın tanımı ve tarihçesi
2 Zoocoğrafyanın bölümleri ve genel kavramlar
3 Yayılış alanlarının yapısı
4 Hayvan göçleri
5 Kıta hareketleri,
6 Dağılma merkezleri
7 Buzullaşma
8 Kara köprüleri, Endemizm,
9 Zoocoğrafik bölgelerin tanımlanması
10 Zoocoğrafik bölgeler ve hayvanları
11 Biyocoğrafik bölgeler ve hayvanları
12 Biyocoğrafik ekoller, Türkiye ve yakın ülkeler zoocoğrafyası
13 Türkiye deki Milli parklar ve önemleri,
14 IUCN kriterleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dünyanın oluşumundan bu yana kıtaların kayması ve konumlanması hakkındaki görüşleri tanımlayabilir.
2 Hayvanların yayılışına etki eden etmenler ve hayvanların yaşam ortamlarını gruplandırabilir..
3 Jeolojik dönemlerdeki buzullaşmalar ve kara köprülerini tanımlayabilir
4 Dünyadaki karasal ve denizel zoocoğrafik bölgeleri tanımlayabilir.
5 Geçmiş dönemlerde meydana gelen olayların hayvanların yayılışına ve biyoçeşitliliğe nasıl etki ettiğini tanımlayabilir.
6 Anadolu’nun oluşumu ve genel Türkiye Zoocoğrafyası hakkında yorum yapabilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- Demirsoy, A., Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası “Hayvan Coğrafyası”, Meteksan A. Ş., 1999.
Yardımcı Kaynaklar Makale okuması

Ders İle İlgili Dosyalar