Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK İÇİN DİFERANSİYEL DENKLEMLER Üçüncü Düzey MFİZ206 4 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞEN DURMUŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. FEVZİYE YAŞUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ayşen DURMUŞ
Dersin Veriliş Şekli Tahta önünde ve öğrencilerin katılımıyla yüz yüze ders anlatımı.
Dersin Amacı Bu dersin amacı diferensiyel denklemlerin temel konularını ve doğal yapısının ne olduğunu öğrenciye vermek ve ayrıca fizik gibi uygulamalı bilim dallarında diferensiyel denklemlerin bir çok örneklerini çözmektir.
Dersin Tanımı Tanımlar ve Kavramlar, Birinci mertebeden diferansiyel denklemler, İkinci Mertebeden sabit katsayılı lineer diferansiyel denklemler, n. Mertebeden Sabit Katsayılı ve değişken Katsayılı Lineer diferansiyel denklemler.

Dersin İçeriği
1 Diferansiyel Denklem, Mertebe ve Derece Tanımları YARIYIL SONU SINAVI
2 Birinci Mertebe ve Birinci Dereceden Diferansiyel Denklemler
3 Değişkenleri Ayrılabilir, Homogen, Tam diferansiyel denklemler
4 Birinci Mertebeden Lineer Diferansiyel denklemler
5 Bernoulli ve Ricatti Diferansiyel Denklemleri
6 Diferansiyel Denklem Sistemleri
7 İkinci Mertebeden Özel Denklemler
8 ARA SINAV
9 Birinci Mertebeden Yüksek Dereceli Denklemler
10 Diferansiyel Denklemlerin Fiziksel Uygulamaları
11 Sabit Katsayılı Lineer Homogen Diferansiyel Denklemler
12 İkinci Mertebeden Sabit Katsayılı Lineer Diferansiyel Denklemler
13 n. Mertebeden Sabit Katsayılı Lineer Diferansiyel Denklemler
14 Euler Diferansiyel Denklemleri
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Diferensiyel Denklemlere Giriş.
2 Bir Eğri Ailesinin Diferensiyel Denklemleri.
3 Birinci Mertebeden Diferansiyel Denklemler
4 Dönüşüm Teknikleri, Tam ve Lineer Denklemler, Bernoulli and Ricatti Diferensiyel Denklemleri
5 Birinci Mertebeden Diferensiyel Denklemlerin Uygulamaları.
6 İkinci Mertebeden Sabit Katsayılı Lineer Diferansiyel Denklemler
7 n. Mertebeden Sabit Katsayılı ve Değişken Katsayılı Lineer Diferansiyel Denklemler
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     181
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Differential Equations, R. Bronson, Schaum’s Outline Series.
Yardımcı Kaynaklar A Modern Introduction to Differential Equations, Henry Ricardo, Academic Press, Ordinary Differential Equations, Morris Tenenbaum and Herry Pollard, New York: Harper& Row, Elementery Differential Equations with Applications, William R. Derrick, Stanley I. Grossman, University of Montana, Addison-wesley Pubishing A

Ders İle İlgili Dosyalar