Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PLANLAMADA SOSYAL BOYUT Üçüncü Düzey ŞBP 821 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi EBRU KAMACI KARAHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli teorik ve uygulama
Dersin Amacı Şehir planlama disiplininin son elli yılda geçirdiği dönüşüm bağlamında katılımcı planlama pratiklerinin tartışılması
Dersin Tanımı seçmeli ders

Dersin İçeriği
1 21.09.2018 tanışma, dersin içeriği ve yürütülme şekli hakkında bilgi paylaşımı
2 28.09.2018 Rasyonel Kapsamlı Planlamadan Katılımcı planlama pratiklerine, Planlama yaklaşımlarına genel bir bakış
3 05.10.2018 Planlama yaklaşımlarında görülen bu dönüşümde "sosyal" boyut nerede duruyor? ödev konularının belirlenmesi
4 12.10.2018 literatür araştırması; ödev konularının tartışılması
5 19.10.2018 savunucu planlama ve çoğulcu planlama pratikleri
6 26.10.2018 Öğrenci sunumları kısa ödevler
7 02.11.2018 Öğrenci sunumları- kısa ödevler
8 09.11.2018 ara sınav
9 16.11.2018 İletişimsel nedensellik olgusu ve katılımcı planlama pratikleri.
10 23.11.2018 Öğrenci sunumları
11 30.11.2018 Öğrenci sunumları
12 07.12.2018 Öğrenci sunumları
13 14.12.2018 Öğrenci sunumları
14 21.12.2018 genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Farklı planlama yaklaşımlarına dair bilgi edinimi
2 katılımcı planlama pratiklerinin anlaşılması ve uygulama kanallarına dair farkındalığın artması
3 ülkemizdeki katılımcı planlama süreçlerine dair farkındalığın artması
4 akademik yazın okuma tarama becerisinde artış
5 akademik yazı hazırlama becerisinde artış
6 akademik sunum hazırlama ve lfade etkniklerini kullanma becerisinde artış
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 6 18
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 4 8
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar