Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YARGI HUKUKU İkinci Düzey TİB 684 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca doktora öğrencileri kabul edilir
Eğitimin Dili Türkçe ve Arapça ilgili metinler
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MENDERES GÜRKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gr. Osman Bayder
Dersin Veriliş Şekli Takrir, örnek metin okuma ve üzerine yorum yapma
Dersin Amacı İslam Yargı Hukukunun oluşmasına etki eden amiller, tarihi süreç, yapı ve ilgili problemlerin kavranması
Dersin Tanımı İslam Yargı Hukukunun teşekkülü, ve gelişimi, yargıda görev alanlar, ispat vasıtaları gibi konular karşılaştırmalı olarak işlenecektir

Dersin İçeriği
1 İslamiyet öncesi yargı hukuku sistemleri
2 İslam Yargı Hukukunun oluşmasına kaynaklık eden naslar
3 Muhakeme faaliyetini yürüten görevliler
4 Hakimlerle ilgili konular; vasıfları, tayinleri, görev ve yetkileri
5 Yardımcı memurlar; müftiler, zabıt katipleri
6 Muhakeme usulü
7 Muhakemede müracaat edilen deliller; ikrar, şehadet, yemin, karine ve emareler
8 Hükümlerin infazı
9 Muhtemel vize haftası
10 Mezalim mahkemeleri
11 Mecelle; Kıtâbu'd-Da'va
12 Mecelle; Kıtâbu'l-beyyinat
13 günümüz Türkiye'sinde Muhakeme hukukunun genel yapısı
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Farklı yargı hukuku sistemlerini tanıma
2 Muhakeme Hukukuna ilişkin kavramlara aşinalık kazanma
3 Muhakeme usulünün aşamalarını öğrenme
4 Muhakemede esas alınan delilleri kavrama
5 Mecelle'nin ilgili kısımlarını öğrenme
6 Türk Yargı hukuku ile karşılaştırma yeteneğini kazandırma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof.Dr. Fahrettin Atar, İslam Adliye Teşkilatı, Prof.Dr.Abdülaziz Bayındır, Mecelle'inin ilgili kısımları
Yardımcı Kaynaklar el-İhtiyar'ın ve Bidayetü'l-Müctehid'in ilgili kısmı

Ders İle İlgili Dosyalar