Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPRAKSIZ KÜLTÜR Birinci Düzey BB 533 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FİRDES ULAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ABDULLAH ULAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Yetiştirme ortamlarında bitki yetiştirme teknikleri, besin çözeltilerinin hazırlanmalarında esaslar, besin çözeltilerinin hazırlanmasında kullanılan kimyasal maddeler ve suyun özellikleri, örtüaltı sebze ve süs bitkilerinin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik besin çözeltilerinin hazırlanmaları, ve gübreleme programları, topraklı ve topraksız kültürde gübreleme yöntemleri, fertigasyon, bitkilerin besin maddesi ihtiyaçları,
Dersin Tanımı Toprağın dışında ona alternatif bir yetiştirme ortamlarında bitki yetiştirme teknikleri, topraksız kültürde gübreleme yöntemleri, besin çözeltilerinin nasıl hazırladığını anlatımı.

Dersin İçeriği
1 Topraksız Tarıma Giriş
2 Bitki Yetiştirme Ortamları ve Özellikleri
3 Topraksız Tarımın Nedenleri ve Faydaları
4 Topraksız Tarım Teknikleri ve İncelenmesi
5 Su Kültürü, Katı Ortam Kültürü
6 İnorganik Maddeler: Kum,Çakıl, Perlit, Vermikulit, Pomza, İşlenmiş Kül
7 İnorganik Maddeler : Zeolit, Sepiolit, Poliüretan, Kaya Yünü
8 Ara SInav
9 Organik Yapıdaki Maddeler. Kompost,Talaş, Kokopit, Torf
10 Topraksız kültürde kullanılan gübrelerin kimyasal niteliklerinin incelenmesi
11 Çözeltide farklı gübrelerin etkileşimleri ve stok çözeltilerin hazırlanması
12 Besin çözeltisi hazırlama ve uygulama yöntemleri
13 Fertigasyon, bitkilerin besin maddesi ihtiyaçları
14 Besin çözeltisi uygulamada dikkat edilecek hususlar
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Topraksız ortamları tanıma
2 Hidroponik sistemler hakkında bilgi edinme
3 Besin çözeltisi hazırlama ve uygulama
4 Tarımsal açıdan hidrofonik sistemlerin önemi
5 Hidrofonik sistemde besin noksanlıkları
6 Besin elementlerinin bitkideki fonksiyonlarını öğrenme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
6 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
7 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
8 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 8 1 8
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 4 20
Ödev 3 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar