Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ULTRASONOGRAFIDE TEMEL ILKELER Üçüncü Düzey VCR 526 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli haftada 2 saat teorik ders olarak öğretilecek
Dersin Amacı Veteriner cerrahide ultrasonografiden yararlanabilme için temelin oluşturulması.
Dersin Tanımı Veteriner cerrahide kullanım alanı bulan ultrasonografinin kullanılması için temel prensiplerinin değerlendirilmesi

Dersin İçeriği
1 Ultrasonografi prensipleri
2 Ultrasonografi prensipleri
3 Ultrason cihazının tanıtımı
4 Ultrason cihazının tanıtımı
5 Ultrason cihazının tanıtımı
6 Ultrason cihazının kullanımı
7 Ultrason cihazının kullanımı
8 Ultrason cihazının kullanımı
9 Ultrason cihazının kullanımı
10 Diğer görüntüleme sistemleri ile karşılaştırma
11 Diğer görüntüleme sistemleri ile karşılaştırma
12 Sistemlerin ultrasonografik değerlendirilmesi
13 Sistemlerin ultrasonografik değerlendirilmesi
14 Sistemlerin ultrasonografik değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ultrasonogrofinin temel prensiplerinin anlaşılması
2 Ultrasonografi cihazının özelliklerinin anlaşılması
3 Ultrasonografi cihazının temel kullanım alanlarının anlaşılması
4 Ultrasonografi cihazının veteriner alanda kullanımını
5 Ultrasonografi ile diğer görüntüleme sistemleri arasındaki farkın ortaya konulması
6 Organ sistemlerinin ultrasonografi ile değerlendirilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2 Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3 Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4 Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5 Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6 Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7 Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8 Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9 Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10 Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11 Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 10 100
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Burk RL, Ackerman N, (1996). Small Animal Radiology and Ultrasonography. Second Edition. Philadelphia: WB Saunders Company.
Yardımcı Kaynaklar Mannion P (2006) Diagnostic Ultrasound in small Animal Practice. Blacwell Science Ltd. Dennis R, Kirberger RM, Barr F, Wrigley RH (2010) Handbook of Small Animal Radiology and Ultrasound . Saunders, Elsewier, USA.

Ders İle İlgili Dosyalar