Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEMİNER İkinci Düzey MİM 600 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL SENCER ERKMAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL SENCER ERKMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Seminer dersinin amacı öğrencinin yapacağı tez çalışmasına temel oluşturabilecek bir konu üzerine akademik araştırma yapabilme, araştırmayı makale düzeninde ve sunum olarak hazırlayabilme ve izleyicilerin önünde sunum yapabilme becerisi kazanmasını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Belirli bir konuda birden fazla kaynağa dayalı bir araştırma konusunun seçimi, bilimsel araştırma yöntemleri çerçevesinde,incelenmesi, bilimsel yazım kurallarına uygun olarak yazılı metin haline getirilmesive bir dinleyici topluluğuna sözlü olarak sunulması, bu sunumda karşılıklı bilgi aktarımına yönelik tartışma alışkanlıklarının edinilmesi.

Dersin İçeriği
1 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
2 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
3 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
4 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
5 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
6 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
7 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
8 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
9 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
10 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
11 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
12 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
13 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
14 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
15 Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bir bilimsel araştırmayı yürütme, araştırma bulgularını değerlendirme ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır.
2 Bilimsel araştırma yapmak ve sunmak için gerekli araştırma yöntemlerini kavrar.
3 Bilimsel bir makaleyi hazırlama ve bilimsel bir çalışmayı sunma yetkinliğine ulaşır
4 Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapabilir
5 İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literature araştırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir
6 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir ve bulguları bir dinleyici topluluğu önünde güvenle sunabilir
7 .
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4 Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek
5 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek
6 Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7 Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9 Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10 Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11 Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 16 16
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Day, Robert (2005) Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara Davis, M., Davis, K. Dunagan, M. (2012) Scientific Papers and Presentations, Academic Press, London

Ders İle İlgili Dosyalar