Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KRİSTAL OPTİĞİ Üçüncü Düzey FİZ 608 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ARI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok.
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Çeşitli optik ortamlarda lazer ışınımının yayılmasının açık fiziksel bir görünüşünü sunmaktır.
Dersin Tanımı Anizotropik (eşyönlü olmayan)ortamlarda elektromanyetik yayılma; periyodik ortamlarda elektromanyetik yayılma; nonliner (doğrusal olmayan) ortamların elektromanyetik formülasyonu.

Dersin İçeriği
1 Anizotropik ortamın dielektrik tensörü, anizotropik ortamda düzlem dalga yayılması, indis elipsoidi.
2 Faz hızı, grup hızı ve enerji hızı. Anizotropik ortamların sınıflandırılması.
3 Tek-eksenli kristallerde ışık yayılımı, bir sınırda çift kırılma, iki-eksenli kristallerde ışık yayılımı.
4 Anizotropik ortamlarda dalga yayılımının çiftlenimli-mod analizi.
5 Periyodik ortamlar, periyodik tabakalı ortamlar.
6 Bragg yansıması, çiftlenimli-mod teorisi.
7 Faz hızı, grup hızı ve enerji hızı. form çift-kırıcılık.
8 Ara sınav.
9 İkinci-mertebeden nonlineer olaylar (Genel metodoloji).
10 Optik ikinci harmonik üretimi.
11 Parametrik kuvvetlendirme.
12 Parametrik osilasyon.
13 Frekans katlama.
14 Son değerlendirmeler.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Anizotropik ortamların elektromanyetik özelliklerini bilir. Bu tür ortamlarda elektromanyetik dalgaların yayılma esaslarını öğrenir.
2 Periyodik ortamların elektromanyetik cevabını bilir. Bu tür ortamlarda elektromanyetik dalgaların yayılma özelliklerini öğrenir.
3 Lineer olmayan optik olayları öğrenir. Optik harmonik üretimi, parametrik kuvvetlendirme ve parametrik salınım olayları hakkında bilgi sahibi olur.
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Optical Waves in Crystals, A. Yariv, P. Yeh, John Wiley and Sons,İnc., 1984.
Yardımcı Kaynaklar Optical Electronics, A. Ghatak and K. Thyagarajan, Cambridge University Press, 1989.

Ders İle İlgili Dosyalar