Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ İLAÇLARI Birinci Düzey VFT 602 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin Amacı Merkezi sinir sistemi fizyolojisi ve farmakolojisi ve kullanılan ilaçlarla ilgili temel bilgilerin kazanılması
Dersin Tanımı Merkezi sinir sistemi, merkezi sinir sistemi ilaçları ve bunların etkileri

Dersin İçeriği
1 M.S.S fizyolojisi
2 Genel anestezikler
3 Genel anestezikler
4 Yatıştırıcı ve uyku ilaçları
5 Çırpınma önleyici ilaçlar
6 Nöroleptik ilaçlar
7 Trankilizan ilaçlar
8 Ara Sınav
9 Merkezi etkili kas gevşetici ilaçlar
10 Yerel anestezikler
11 Narkotik ağrı kesiciler
12 Narkotik olmayan ağrı kesiciler
13 Damla hastalığında kullanılan ilaçlar
14 Merkezi sinir sistemini uyaran ilaçlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Merkezi sinir sisteminin yapısını öğrenir.
2 Genel anestezikler hakkında bilgi sahibi olur.
3 Yatıştırıcı ve uyku ilaçlarını bilir.
4 Nöröleptik ve trankilizan ilaçları öğrenir.
5 Merkezi etkili kas gevşetici ilaçlar ve yerel anestezikleri bilir.
6 Narkotik ve narkotik olmayan ağrı kesici ilaçları öğrenir.
7 Merkezi sinir sistemini uyaran ilaçları bilir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2 Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3 Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4 Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5 Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6 Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7 Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8 Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9 Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11 Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Farmakoloji, Cilt 1, Kaya S editör, (2013)
Yardımcı Kaynaklar The Pharmacological Basis of Therapeutics - Goodman&Gilman, Basic and Clinical Pharmacology-Katzung

Ders İle İlgili Dosyalar