Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BOŞALTIM FİZYOLOJİSİ İkinci Düzey VFZ-607 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Nazmi ÇETİN Doç. Dr. Ebru ÇETİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ders, genel sunumlar, İnteraktif CD gösterimleri
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere boşaltım sistemi hakkında temel bilgi vermektir. Bu derste boşaltım sistemi anlatılmaktadır.
Dersin Tanımı Bu derste boşaltım sistemi anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Su ve tuz dengesi
2 Böbreğin yapısı ve genel fonksiyonları
3 Kapillerler ile doku sıvısı arasında madde alış-verişi
4 Glomerulus fonksiyonu
5 Glomerular filtrasyon hızı
6 Renin-anjiyotensin-aldosteron sistemi
7 Nefronun yapısı
8 Böbrek tubullerinin fonksiyonları
9 Böbrek tubullerinde geri emilim
10 Böbrek tubullerinde ekskresyon
11 Bikarbonat rezorpsiyonu
12 Klirens
13 Suyun geri emilmesi ve idrar oluşumu
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nefronun bölümlerini listeleyebilme
2 Memeli ,sürüngen ve kanatlılarda böbreklerin yapısını tanımlayabilme.
3 Böbreklerin görevlerini açıklayabilme.
4 Böbreklerde transportu açıklayabilme
5 Sekresyon mekanizmasını açıklayabilme
6 Böbrek metabolizmasını açıklayabilme.
7 Klirensi tanımlayabilme
8 Karşılaştırmalı böbrek fizyolojisini değerlendirebilme
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 7 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
Yardımcı Kaynaklar 1. Yılmaz, B.,2000: Fizyoloji. İkinci baskı, Feryal Matbaacılık, Ankara 2. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 3. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA. 4. Reece, W.O., 1997: Physiology of demestic animals. Williams and Wilkins, USA 5.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya

Ders İle İlgili Dosyalar