Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAYISAL AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ Birinci Düzey MM 477 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön koşulu yok.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BİLGE ALBAYRAK ÇEPER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Görv. Melih Yıldız
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, bilgisayar başın da uygulama
Dersin Amacı Sayısal akışkanlar dinamiği konusunda bilgilendirmek, kullanılan sayısal yöntemleri öğretmek ve bu bilgileri akış sistemlerinin sayısal çözümlemelerinde kullanmalarını sağlamak.
Dersin Tanımı Giriş ve temel tanımlamalar, Korunum denklemlerinin ve sınır şartlarının gözden geçirilmesi, Başlangıç değer ve sınır değer problemlerinin sayısal çözümü, Türbülans modelleri, Çözüm algoritmaları: SIMPLE, SIMPLER, SIMPLEC, PISO.

Dersin İçeriği
1 Giriş ve temel tanımlamalar, Korunum denklemlerinin ve sınır şartlarının gözden geçirilmesi
2 Başlangıç değer ve sınır problemlerinin sayısal çözümü
3 Başlangıç değer ve sınır problemlerinin sayısal çözümü
4 Kararlı sıkıştırılamayan akışkanların sayısal modellemesi
5 Türbülans modelleme ve türbülans modelleri
6 Türbülans modelleme ve türbülans modelleri
7 Sonlu farklar yöntemi (difüzyon problemleri)
8 Sonlu farklar yöntemi, Açık ve kapalı yöntemler
9 Sınav
10 Sonlu hacim yöntemi problemleri
11 Sonlu hacim yöntemi problemleri
12 Sonlu hacim yöntemi (konveksiyon-difüzyon problemleri)
13 Çözüm algoritmaları: SIMPLE, SIMPLER, SIMPLEC, PISO.
14 Çözüm algoritmaları: SIMPLE, SIMPLER, SIMPLEC, PISO.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hesaplamalı akışkanlar dinamiği (HAD) çözüm tekniklerinin bilinmesi
2 Başlangıç değer ve sınır değer problemlerinin sayısal çözümlerini yapabilmesi
3 Temel korunum denklemlerinin matematiksel yapısını ve bunların altında yatan fiziksel anlamı kavranabilmesi
4 Sonlu farklar yönteminin öğrenilmesi
5 Sonlu hacim yönteminin öğrenilmesi ve sonlu farklar yöntemi ile arasındaki farkın kavranması
6 Çözüm algoritmalarının (SIMPLE, SIMPLER, SIMPLEC, PISO) anlaşılmasıdır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları, Fluent Tutorial
Yardımcı Kaynaklar Computataional fluid dynamics kitapları

Ders İle İlgili Dosyalar