Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPORDA İSTATİSTİK İkinci Düzey BSB 634 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NAZMİ SARITAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilere müsabaka analizlerinin öğretilmesi ve uygulanması, tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistiklerin öğretilmesi bir araştırmada kullanılabilecek olası istatistiklerin öğretimi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Genel olarak herhangi bir konuyu incelemek amacıyla çalışmanın planlanmasını, verilerin toplanmasını, değerlendirilmesini ve bir karara varılmasını sağlayan bilimdir.

Dersin İçeriği
1 İstatistikle ilgili tanımlar, verilerin ölçüm biçimi, dağılımları tanımlayıcı istatistikler.
2 Nitel ve Nicel verilerin frekans dağılımları.
3 Grafikler ve grafik çeşitlerinin, çizimi, yorumlanması.
4 Ortalama ve yaygınlık ölçüleri.
5 Standartlaştırma (Z skoru ve T skoru)
6 Hipotez testleri ve test aşamaları
7 Parametrik olan bağımsız gruplarda ikili hipotez testleri
8 Parametrik olan bağımlı gruplarda ikili hipotez testleri
9 Vize Sınavı
10 Nonparametrik olan bağımsız gruplarda ikili hipotez testleri
11 Nonparametrik olan bağımlı gruplarda ikili hipotez testleri
12 Ki-Kare testleri
13 Korelasyon analizi ve açıklayıcılık katsayısı
14 Tek Yönlü Varyans Analizi
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
2 İlgili etkinlik alanlarını kullanabilme
3 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
4 İlgili alanda ihtiyaca cevap verebilecek nitelikte bilgiye sahip olma
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
6 Spor alanında donanımlı mezunlar yetiştirebilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 4 28
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 8 32
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Alpar, Reha. Spor, sağlık ve eğitim bilimlerinden örneklerle uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik. Detay Yayıncılık, 2010. Alpar, Reha. Uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik: spor, sağlık ve eğitim bilimlerinden örneklerle. Detay Yayıncılık, 2012.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar