Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ SANAT KURAMLARI İkinci Düzey GRFT009 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. ABDULHAMİT GÜMÜŞLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı 20.YÜZYIL VE SONRASINDA DEĞİŞEN SANAT KONUSUNDA BİLGİ VERMEK.
Dersin Tanımı DERS, ÇAĞIN ÖNEMLİ SANAT AKIMLARI VE EKOLLERİNİN SANATSAL ÜRÜNLERİNİ VE BU ÜRÜNLERİN TOPLUMSAL ARKA PLANINI TARTIŞMAYI/ARAŞTIRMAYI İÇERMEKTEDİR.

Dersin İçeriği
1 ÇAĞDAŞ SANATIN KAYNAKLARI; ROMANTİZM VE REALİZM.
2 SHAKESPEARE
3 BELLETRIKTIK VE RETORIK
4 HALK İÇİN SANAT
5 20.YÜZYIL; SANAT ALICILARININ DEĞİŞMESİ VE SONUÇLARI
6 FUTURIZM
7 SINAV
8 SURREALIZM, EXPRESYONIZM VE DADA
9 COBRA VE KAVRAMSAL SANAT
10 POSTMODERNİZM MODERNİZME KARŞI; ESTETİĞİN KAYBOLUŞU.
11 KARŞI SANAT VE FLUXUS
12 POP ART, OP ART.
13 SOYUT DIŞAVURUMCULUK VE SANATSAL NESNENİN KAYBOLUŞU
14 BAUDRILLARD, SANATIN SONU, SİNEMA VE GRAFİK TASARIM
15 YOK
16 YOK
17 YOK
18 YOK
19 YOK
20 YOK

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 SANAT VE TOPLUM ARASINDAKİ BAĞI KAVRAR.
2 SANATIN HALKTAN KOPUK BİR ETKİNLİK OLMADIĞINI ANLAR.
3 SANATIN ELİTİST BİR OLGU OLMADIĞINI ÖĞRENİR.
4 SANATIN TOPLUM İÇİN İŞLEVSEL OLDUĞUNU KAVRAR.
5 SANATÇININ TOPLUMA KARŞI GÖREVLERİ OLDUĞUNU ÖĞRENİR.
6 20.YÜZYILIN SANAT OKULLARINI ÖĞRENİR
7 MODERNİZM VE POSTMODERNİZM KAVRAMLARINI TANIR
8 SANATIN TOPLUMSAL ANLAMI ÜZERİNE DÜŞÜNMEYE BAŞLAR.
9 ESTETİK VE SANATIN MODERN/SIRADAN İNSAN İÇİN GEREKLİLİĞİNİ KAVRAR.
10 SANATIN TOPLUM HAYATINDAKİ ÇOK ÖNEMLİ ROLÜNÜ KAVRAR.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 4 8 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 2 30
Ödev 2 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   51
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   49
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar MODERN SANATIN ÖYKÜSÜ, LYNTON. POSTMODERNİZM, ENİS BATUR. MODERNİZMİN SIKINTILARI, GIDDENS. TOPLUMSALIN SONU, LYOTARD. SIMULAKRLAR VE SIMULASYONLAR, BAUDRILLARD.

Ders İle İlgili Dosyalar