Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖLÇME VE ANALİZ LABORATUARI Birinci Düzey EM 211 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ALÇI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Elektriksel ölçüm ve analiz tekniklerinin uygulama olarak gösterilmesi ve öğrencilere pratik yeterlik kazandırılması.
Dersin Tanımı Temel elektrik parametrelerinin ölçümleri, osiloskobun kullanımı, empedans ölçümleri, ölçü aletleri ile temel elektronik devrelerinin karakterizasyonu.

Dersin İçeriği
1 Analog Ölçü Aletleri
2 Ohm ve Kirchoff Kanunlarının İncelenmesi
3 Süperpozisyon Teoreminin İncelenmesi
4 Thevenin Toreminin İncelenmesi
5 Maksimum Güç Transferi Teoreminin İncelenmesi
6 Maksimum Güç Transferi Teoreminin İncelenmesi
7 Osiloskobun İncelenmesi
8 Osiloskobun İncelenmesi
9 Bilinmeyen L ve C Değerlerinin Avometre Yardımıyla Belirlenmesi ve Empedanslarının Frekansa Göre Değişimlerinin İncelenmesi
10 Bilinmeyen L ve C Değerlerinin Avometre Yardımıyla Belirlenmesi ve Empedanslarının Frekansa Göre Değişimlerinin İncelenmesi
11 Alçak ve Yüksek Geçiren RC Filtreler
12 Alçak ve Yüksek Geçiren RC Filtreler
13 Seri RLC Devrelerinde Rezonans Ve Q Faktörü
14 Türev Alıcı Ve İntegre Edici Devreler
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Analog ölçü aletlerinin çalışama prensibini açıklayabilir.
2 Elektrik devrelerinde akım, gerilim, direnç ölçümleri gerçekleştirebilir.
3 Osiloskop kullanarak frekans, periyot, genlik ölçebilir.
4 Bilinmeyen L ve C değerlerini avometre yardımıyla belirleyebilir.
5 Avometre ve osloskop kullanarak elektronik devrelerin karakterizasyonunu yapabilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
2 Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
3 Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
4 Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
5 Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
6 Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
7 Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
8 Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
9 Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
10 Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
11 Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
12 Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
13 Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
14 Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
15 Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
16 Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
17 Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 1 4
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 4 1
Ödev 14 1
Yarıyıl içi toplam   2
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Deney Föyü
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar