Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPRAK BİYOTEKNOLOJİSİ İkinci Düzey TO 311 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ADEM GÜNEŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ADEM GÜNEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Toprak ortamında faaliyet yapan mikroorganizmaların çevre ile olan ilişkilerini incelemek, bitkilerin beslenmesi, besin elementlerinin döngüsü ve toprak verimliliği açısından mikroorganizmaların önemini ve bu faaliyetler sırasında meydana gelen biyokimyasal reaksiyonları incelemektir.
Dersin Tanımı Toprakta bulunan mikrobiyolojik canlıların özellikleri, biyokimyasal yapıları ve etki mekanizmalarını belirlemek.

Dersin İçeriği
1 Toprakta Mikrobiyal yaşam
2 Toprakta mikrobiyel populasyon ve ölçüm yöntemleri
3 Mikroorganizma beslenme şekilleri ve enerji kazanımı
4 Mikroorganizmalar arası etkileşim
5 Karbon döngüsü
6 Enzimler
7 Ara sınav
8 Azot döngüsü
9 Kükürt döngüsü
10 Fosfor döngüsü
11 Mikrobiyal Azot fiksasyonu
12 Mikrobiyal gübreleme
13 Biyoteknolojik yaklaşımlar
14 Biyoteknolojik gübre üretimi
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toprak mikroorganizmalarının bitki besleme ve gübreleme açısından önemini kavrar
2 Toprak mikroorganizmalarının çevre açısından önemini kavrar
3 Toprak mikroorganizmalarını besi ortamında tanır, sayar ve mikrobiyel gübre üretimi amacıyla çoğaltır
4 Toprakların biyolojik aktivitesi hakkında yorum yapabilir ve biyolojik aktiviteyi ölçer
5 Verim üzerine toprak biyolojik aktivitesinin önemini kavrar
6 Toprak mikroorganizmalarının besin elementleri döngüsü açısından önemini bilir
7 Toprak özellikleri ile biyoteknolojik yaklaşımların etkilerini değerlendirir
8 Disiplinlerarası çalışma için altyapı sağlar
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Toprak Mikrobiyolojisi ve Biyokimyası Ders Notları (M.Gök, 2012)
Yardımcı Kaynaklar Soil Biology (M. Wood, 1989) Soil Microbiology (A. von Martin, 1976)

Ders İle İlgili Dosyalar