Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNİN SORUNLARI II Üçüncü Düzey TAR 636 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERDAR SAKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyeti'nin siyasi, sosyal, ekonomik, kültürel ve eğitim sorunlarını kavrayabilmek.
Dersin Tanımı Türkiye Cumhuriyeti'nin siyasi, sosyal, ekonomik, kültürel ve eğitim sorunlarını ayrıntılı olarak ele almak.

Dersin İçeriği
1 Birinci TBMM'de Trabzon Mebusu Ali Şükrü Bey'in Öldürülmesi Meselesi
2 Lozan Konferansı ve Yüz Ellilikler Meselesi
3 Atatürk'ün Sofrası
4 Etnik, dini ve siyasi bir hareket olarak Şeyh Said İsyanı, İzmir Suikastı
5 Musul Sorunu (1919-1926)
6 Menemen Hadisesi ve Asteğmen Kubilay'ın Şehit Edilmesi
7 Dış Politikanın Unsurları ve Atatürk Dönemi Türk Dış Politikasının Özellikleri
8 ARA SINAV
9 Balkan Antantı, Sadabad Paktı
10 Lozan Boğazlar Sözleşmesi ve Montrö Boğazlar Sözleşmesi
11 Hatay Meselesi
12 Balkan Paktı, Bağdat Paktı
13 Kıbrıs Sorunu ve 6-7 Eylül 1955 Olayları
14 1963 Kanlı Noel ve Kıbrıs Barış Harekâtı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ali Şükrü Bey Olayı, Şeyh Said İsyanı, İzmir Suikastı, Menemen Olayı gibi demokratik hadiseleri karşılaştırmalı olarak tahlil edebilecek
2 Atatürk'ün Sofrasının niteliğini ortaya koyabilecek
3 Türk Dış Politikasının 1923-1938 devresini anlatabilecek
4 Demokrat Parti Dönemi dış politika olaylarını anlatabilecek
5 Kıbrıs Meselesini anlatabilecek
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Oğuz Akay, Atatürk'ün Sofrası Süleyman Beyoğlu, Topal Osman Hüseyin Yağcı, Türk Dış Politikasında 1950'li Yıllar Aptülahat Akşin, Atatürk Dönemi Dış Politika İlkeleri ve Demokrasisi
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar