Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEYVE SUYU VE GAZLI İÇECEKLER TEKNOLOJİSİ Birinci Düzey GM 451 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ Mustafa Fincan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Meyve suyu ve gazlı içecek üretim teknolojisi hakkında temel bilgilerin kazandırılması
Dersin Tanımı Meyve suyu ve gazlı içecek üretim teknolojisinde çeşitli prosesler, kalite kritirleri arasında ilişki, ve hesaplamalar

Dersin İçeriği
1 Meyve suları, tanımlar, ilişkin mevzuat,
2 Meyve suları, tanımlar, ilişkin mevzuat,
3 Meyvelerin işlenmeye hazırlanmaları
4 Presleme öncesi işlemler,
5 Mayşenin eldesi ve preslenmesi
6 Mayşeden pulplu meyve suyu eldesi için işlemler
7 Mayşeden berrak meyve suyu eldesi için işlemler
8 Meyve sularının filtrasyonu ve filtreler
9 Meyve sularının filtrasyonu ve filtreler
10 Meyve sularının konsantre edilmesi
11 Konstantreden yeniden meyve suyu eldesi ve ısıl işlem
12 Meyve suları ve nektarların ambalajlanmaları
13 Gazlı içecekler teknolojisi
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 -Meyve suyu, Nektar, meyveli içecek tanımlar
2 -Meyve suyu üretiminde ön işlemler
3 --Presleme ve dokuya etkisi
4 -Pulp üretimi
5 -Berrak meyve suyu üretimi
6 -Durultma ve berraklaştırma
7 -Turnçgil suyu üretimi
8 Gazlı içecek üretimi
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi,Ankara Üniversitesi 2.Baskı,Ankara 2004
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar