Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEYVE SUYU VE GAZLI İÇECEKLER TEKNOLOJİSİ Birinci Düzey GM 451 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ Mustafa Fincan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Meyve suyu ve gazlı içecek üretim teknolojisi hakkında temel bilgilerin kazandırılması
Dersin Tanımı Meyve suyu ve gazlı içecek üretim teknolojisinde çeşitli prosesler, kalite kritirleri arasında ilişki, ve hesaplamalar

Dersin İçeriği
1 Meyve suları, tanımlar, ilişkin mevzuat,
2 Meyve suları, tanımlar, ilişkin mevzuat,
3 Meyvelerin işlenmeye hazırlanmaları
4 Presleme öncesi işlemler,
5 Mayşenin eldesi ve preslenmesi
6 Mayşeden pulplu meyve suyu eldesi için işlemler
7 Mayşeden berrak meyve suyu eldesi için işlemler
8 Meyve sularının filtrasyonu ve filtreler
9 Meyve sularının filtrasyonu ve filtreler
10 Meyve sularının konsantre edilmesi
11 Konstantreden yeniden meyve suyu eldesi ve ısıl işlem
12 Meyve suları ve nektarların ambalajlanmaları
13 Gazlı içecekler teknolojisi
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 -Meyve suyu, Nektar, meyveli içecek tanımlar
2 -Meyve suyu üretiminde ön işlemler
3 --Presleme ve dokuya etkisi
4 -Pulp üretimi
5 -Berrak meyve suyu üretimi
6 -Durultma ve berraklaştırma
7 -Turnçgil suyu üretimi
8 Gazlı içecek üretimi
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi,Ankara Üniversitesi 2.Baskı,Ankara 2004
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar