Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE’DE İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI İkinci Düzey Hİ 572 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mahmut AKGÜL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı İletişim Araştırmaları dersi ile gerek sektörel gerekse akademik anlamda, araştırma konularında öğrencilerin yetkin hale gelmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Öğrencilere iletişim araştırma ve yöntemlerinin anlatıldığı derstir.

Dersin İçeriği
1 20. yüzyıl başındaki Kitle toplumu tartışmaları ve iletişim araştırmaları
2 İletişim araştırmalarının üçlüsü: İzleyici (hedef kitle), iletişim Aracı ve İçerik
3 Genel araştırma eğilimleri ve bu eğilimleri doğuran ekonomik, politik ve kültürel bağlamlar
4 İzleyici araştırmaları ve temel tanımları
5 İçerik araştırmaları ve temel tanımları
6 Araçlardan yola çıkan araştırmalar ve araçların özelliklerinin tanımlanması
7 Radyo ile ilgili yapılan araştırmalar
8 Reklamla ilgili yapılan araştırmalar
9 Gazetecilik alanıyla ilgili araştırmalar
10 Halkla ilişkilerle ilgili araştırmalar
11 Sinema ile ilgili araştırmalar
12 Yeni medya ile ilgili araştırmalar
13 Eleştirel kuram ve araştırma gelenekleri
14 Araştırma projesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişim bilimlerinin tarihsel araştırma geleneklerini ve konularını öğrenmek
2 Yeni araştırma eğilimleri hakkında bilgi sahibi olmak
3 Türkiye’de bu alanda yapılan araştırma örneklerini öğrenmek
4 Gazetecilik ile ilgili çalışmalar hakkında bilgi sahibi olmak
5 Halkla ilişkiler ile ilgili çalışmalar hakkında bilgi sahibi olmak
6 Sinema ve televizyon ile ilgili çalışmalar hakkında bilgi sahibi olmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
2 Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
3 Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
4 Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
5 TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
6 TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
7 Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 8 3 24
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 6 6 36
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 3 3 9
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İletişim Araştırma ve Kuramları - Şermin Tekinalp
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar