Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 Birinci Düzey EFG 752 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. PERİHAN GÜRBÜZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÖKÇE ŞEKER KARATOPRAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Pratik-Sözlü anlatım
Dersin Amacı Doğal kaynaklı ilaç hammaddelerini bilimsel ve kültürel olarak inceleme
Dersin Tanımı FARMAKOGNOZİ YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ

Dersin İçeriği
1 Bitkisel drogların toplanması
2 Bitkisel drogların toplanması
3 Bitkisel drogların toplanması
4 Kurutulması, depolanması, ambalajlanması
5 Kurutulması, depolanması, ambalajlanması
6 Farmakognozik metotlar
7 Farmakognozik metotlar
8 Bitkisel droglardan ekstraksiyon yoluyla etken madde izolasyonu
9 Bitkisel droglardan ekstraksiyon yoluyla etken madde izolasyonu
10 Elde edilen ekstrelerin saflaştırılması, Kromatografi
11 Elde edilen ekstrelerin saflaştırılması, Kromatografi
12 Elde edilen ekstrelerin saflaştırılması, Kromatografi
13 Distilasyon yoluyla etken maddelerin elde edilmesi
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bitkisel drogların toplanması hakkında bilgi sahibi olma
2 Farmakognozik metotlar hakkında bilgi sahibi olma
3 Bitkisel droglardan ekstraksiyon yoluyla etken madde izolasyonu yapabilme
4 Elde edilen ekstreleri saflaştırabilme
5 Distilasyon yoluyla etken maddeleri elde edebilme
6 Kromatografi hakkında bilgi sahibi olma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4 - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Etkin iletişim kurma becerisi
11 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13 Çağın sorunları hakkında bilgi
14 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 4 1 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 2 1 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 14 5 70
Arazi çalışması 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 15 2 30
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar