Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TIBBİ HÜCRE BİYOLOJİSİ Üçüncü Düzey TIB 625 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HALİT CANATAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HALİT CANATAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Ders teorik olarak yüz yüze yapılır. ödevler, küçük ani ara sınavlar, makale okuma ödevleri de verilir.
Dersin Amacı Dersi alan örencilere Tıbbi Biyolojinin Hücresel Temel kavramları öğretmektir.
Dersin Tanımı Öncelikle doğrudan doktoraya başlayan, uzun süre lisansüstü eğitime ara vermiş doktora öğrencileri için hazırlanmıştır. Yüksek lisans öğrencileri de alabilir.

Dersin İçeriği
1 Tıbbi hücre biyolojisine giriş
2 Deneysel model olarak hücreler
3 Hücrelerin moleküler yapı taşları
4 Tıbbi hücre biyolojisinin gereçleri
5 Hücre membranları
6 Sitoiskelet
7 Organellerin yapı ve fonksiyonları: çekirdek
8 Organellerin yapı ve fonksiyonları: endoplasmik retikulum, golgi
9 Organellerin yapı ve fonksiyonları: lizozomlar, peroksizomlar
10 Organellerin yapı ve fonksiyonları: mitokondriler
11 Gene ifadesinin düzenlenmesi
12 Hücre adhezyonu ve hücresel matriks
13 Hücre içi sinyal iletimi
14 Hücresel sinyal ileti olayları
15 Hücre döngüsü ve kanser
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ders sonunda öğrenciler Tıbbi Hücre Biyolojinin temel kavramlarını anlayabilecek ve yorum yapabileceklerdir.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 12 144
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar