Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPLU SES EĞİTİMİ VE KORO II Birinci Düzey MÜZ108 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı KIVANÇ AYCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Ses Eğitimine yönelik teorik bilgilerin, uygulamalara dönüştürerek,öğrencilere seslerini hem konuşurken hem şarkı söylerken etkili ve güzel kullanabilme becerecisi kazandırma.Ulusal ve uluslararası repertuarlardan bireysel ve toplu eserler seslendirmelerini sağlamak.Bu eserleri, her bir öğrencinin ses sınırlarına göre doğru saptamak.Öğrencilere bireysel verilen eserlerin içerikleri ile ilgili araştırma ödevleri vererek hem bireysel hem grup sorumluluklarını arttırmak.
Dersin Tanımı Ulusal ve Uluslararası repertuardaki hem bireysel hem de toplu ses için yazılmış eserlerin doğru nefes, rezonans, artikülasyon, diksiyon, entonasyon, ses egzersizleri ve ses üretme-yayma çalışmaları ile pekiştirilerek,geniş bir müzikal çerçeve kapsamında değerlendirilmesiyle ses eğitimi dersinin temelini oluşturmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği
1 Solunum ve rezonans çalışmaları, piyano ile ses egzersizi çalışmaları
2 Egzersizler,Ses renklerinin belirlenmesi ve toplu olarak söyletilecek eserlere giriş (Kanon)
3 Egzersizler,Kanon çalışmaları ve çok sesli bir eserin deşifresi
4 Egzersizler,çok sesli eserin sözleriyle söyletilmesi ve nüans çalışmaları
5 Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip, araştırılması ve performansı
6 Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip, araştırılması ve performansı
7 Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip,araştırılması ve performansı.
8 VİZE HAFTASI
9 VİZE HAFTASI
10 Egzersizler,Daha önceden verilmiş çok sesli eserin deşifresi
11 Çok sesli eser üzerinde artikülasyon ve diksiyon çalışmaları
12 Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip,araştırılması ve performansı.
13 Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip,araştırılması ve performansı.
14 Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip,araştırılması ve performansı.
15 Çok sesli eserin tekrarı, Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip,araştırılması ve performansı.
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin ses aralıklarını ve ses renklerini belirleyerek sesleriyle ilgili farkındalık bilinci oluşturmak.
2 Bir önceki dönem verilen teorik bilgilere yönelik uygulama çalışmaları yapmak.
3 Doğru nefes, rezonans, artikülasyon, diksiyon, entonasyon, ses egzersizleri ve ses üretme-yayma çalışmaları ile öğrencinin konuşma ve şarkı söyleme becerisini geliştirmek.
4 Ulusal ve uluslararası repertuardan seçme eserler üzerinde bireysel olarak detaylı araştırma ve uygulama çalışmaları yaparak bireysel şarkı söyleme eğitimini gerçekleştirmek.
5 Ses gruplarını oluşturduktan sonra toplu eserler söyleterek birlikte söyleme beceresini geliştirmek.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2 Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3 Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4 Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5 Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7 Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9 Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12 Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13 Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14 Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15 Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı S.Egüz, Toplu Ses Eğitimi I, S.Çevik,Koro Albümü, Gülşen ŞİMŞEK, Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm
Yardımcı Kaynaklar Şan için Piyano eşlikli Şarkılar-1, Keriman Davran,Ferda Gürgen Öztürk

Ders İle İlgili Dosyalar