Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİN EĞİTİMİ BİLİMİNE GİRİŞ İkinci Düzey FDB561 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Din eğitimi biliminin temel kavramları, amaç ve görevleri, gelişim süreci, alt bilim dalları ve diğer bilimlerle ilişkisi konusunda öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin Tanımı Bu derste din eğitimi biliminin temel kavramları, amaç ve görevleri, gelişim süreci, alt bilim dalları ve diğer bilimlerle ilişkisi üzerinde durulmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Din Eğitimi Bilimi'nin alanı, amacı, konusu ve görevleri.
2 Din Eğitimi Bilimi'nin araştırma metotları.
3 Din Eğitimi Bilimi'yle ilgili temel kavramlar.
4 Din Eğitimi Bilimi'nin konumuna ilişkin tartışmalar.
5 Din Eğitimi Bilimi'nin doğuşu ve gelişimini (Batıda ve Türkiye’de).
6 Din Eğitimi Bilimi'nin alt bilim dalları.
7 Din Eğitimi Bilimi'nin diline ilişkin tartışmalar.
8 Din Eğitimi Bilimi'nin başlıca problemleri.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Din Eğitimi Bilimi'nin alanını, amacını, konusunu, görevlerini açıklar.
2 Din Eğitimi Bilimi'nin araştırma metotlarını açıklar.
3 Din Eğitimi Bilimi'ne ilişkin kavramları birbiri ile ilişkili olarak açıklar ve doğru bir şekilde kullanır.
4 Din Eğitimi Bilimi'nin diğer bilimler arasındaki yerini/onlarla ilişkisini gerekçeleri ile açıklar.
5 Din Eğitimi Bilimi'nin konumuna ilişkin tartışmaları değerlendirir.
6 Din Eğitimi Bilimi'nin doğuşu ve gelişimini (Batıda ve Türkiye’deki) açıklar.
7 Din Eğitimi Bilimi'nin alt bilim dallarının konu ve görevlerini açıklar.
8 Din Eğitimi Bilimi'nin diline ilişkin tartışmaları değerlendirebilir.
9 Din Eğitimi Bilimi alanındaki başlıca problemleri belirleyip analiz edebilir, değerlendirebilir.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 13 13
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 50 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Cemal Tosun; Din Eğitimi Bilimine Giriş; Pegem A Yay.; 2.B. Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yay.
Yardımcı Kaynaklar 1. B. Bilgin, Din Eğitiminin Genel Eğitimdeki Yeri, AÜİFD, (dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/37/769/9768.pdf; 2. Nevzat Yaşar AŞIKOĞLU; “Din Eğitimi Biliminin Türkiye'de Bağımsız Bir Bilimsel Disiplin Olarak Doğuşu ve Gelişimi”, DİD, c. 30, 3. 6, Ankara 1994, s. 85-92.; 3. S. Akyürek; Din Öğretimi, Nobel Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar