Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇİN FELFESİNE GİRİŞ Birinci Düzey ÇDE313 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. Nurcan KALKIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Antik dönem ve çağdaş dönem olarak ikiye ayırabileceğimiz Çin felsefe tarihinde antik döneme ait bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Çin felsefesinin ne zaman ortaya çıktığı, neyi araştırdığı, ortaya çıkan düşünce ekolleri ve temsilcileri hakkında bilgi verir.

Dersin İçeriği
1 Felsefeye Giriş
2 Çin Felsefesinin ruhu nedir, neyi arar?
3 Üç Hanedanlık hakkında genel bilgi
4 Felsefenin gelişmeye başlama dönemi: Zhou Hanedanlığı
5 Ortaya Çıkan Düşünce Ekolleri (10 Ekol)
6 İlk Dört Ekol hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi
7 Konfuçyüs
8 Vize Sınavı
9 Konfuçyüs hakkında Çince metnin işlenmesi
10 4 Kitap Beş Klasik
11 Lunyü hakkında bilgiler ve içeriğinin Türkçeye çevrilerek Konfuçyüs öğretisini anlamaya çalışmak
12 Diğer ekollerin kitaplarını anlamaya çalışmak
13 Ekollerin benzerlik ve farklılıklarını tartışmak
14 Makale okumaları
15 Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çin felsefesi hakkında bilgi sahibi olurlar.
2 Felsefenin nasıl ve ne zaman ortaya çıktığını öğrenir.
3 Düşünce ekollerinin özünü öğrenerek Çin düşünce yapısını kavrayabilir.
4 Tarih, edebiyat ve felsefe birbirlerinden ayrılamaz olduğundan bu alanlardaki bilgileri de öğrenir.
5 Eserlerin Klasik Çince ile yazılmış olması sebebiyle Klasik Çince hakkında bilgi sahibi olur.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 7 2 14
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 1 2 2
Arazi çalışması 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 2 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Wen Haiming, “Çin Felsefesi”, Kaynak Yayınları, İstanbul 2014.
Yardımcı Kaynaklar Liu, Zhaoming, “中国文学一” , Likya Yayınları, Antalya, 2016. Feng, Yulan, “Çin Felsefesi Tarihi”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2019. Wu, Chun, “Çin Felsefe Tarihi”, Kaynak Yayınları, İstanbul 2020. Daisetz Teitaro Suzuki, “Çin Felsefesi Tarihi”, Say Yayınları, İstanbul, 2012.

Ders İle İlgili Dosyalar