Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASI EĞITIMI Birinci Düzey GK 007 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -----
Dersin Veriliş Şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını öğretmek, bireyin temel hak ve özgürlüklerini kavratmak, farklı düşünce, inanç ve kültürlerin bir arada barış ve uzlaşma içerisinde var olabileceğini kavratmak.
Dersin Tanımı İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını öğreten, bireylerin hoşgörülerini geliştiren, bireylerin hak ve sorumluluklarının farkında olmalarını saglamak

Dersin İçeriği
1 İnsan hakları ve demokrasinin tanımı İnsan hak ve özgürlükleri
2 Dünyada ve Türkiye de demokrasi ve insan haklarının tarihi gelişimi
3 Dünyada ve Türkiye de demokrasi ve insan haklarının tarihi gelişimi
4 İnsan haklarının Türkiye deki gelişimi
5 Demokrasi için gerekli koşullar ve demokrasi türleri
6 Aile ve okulda demokrasi eğitimi
7 Çocuk Hakları ve eğitimi
8 Demokratik katılım
9 İnsan haklarında ulusal düzeyde gelişmeler
10 Medya ve demokrasi
11 Dünyada insan hakları ihlalleri
12 İnsan hakları sorunları
13 Bir insan hakkı ihlali olarak cinsiyet ayrımcılığı
14 Barış ve barış eğitimi Demokrasi eğiti
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toplumdaki demokratik hayatı yorumlayabilir.
2 Demokrasi eğitimini kavrayabilme.
3 Temel çocuk haklarını bilir ve uygular.
4 İnsan hak ve özgürlüklerini açıklar.
5 Vatandaşlık anlayışlarını açıklar
6
7
8 .
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2 İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3 İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4 Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5 İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6 İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7 İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8 İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9 İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10 Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11 Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12 Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13 Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14 En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15 Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16 Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17 Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18 Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar