Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI İkinci Düzey HEM 536 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NURAY ŞİMŞEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Aktif yöntem
Dersin Amacı Bu dersin amacı psikiyatri hemşireliğinin teorik ve pratiğinin öğretilmesine yönelik öğretim yöntemleri becerisini kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders psikiyatri hemşireliği öğretim yöntemleri bilgi ve becerisini kapsar.

Dersin İçeriği
1 Psikiyatri hemşireliği öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini belirleme
2 Psikiyatri hemşireliği öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini belirleme
3 Psikiyatri hemşireliği öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini belirleme
4 Psikiyatri hemşireliği öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini belirleme
5 Psikiyatri hemşireliği öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini belirleme
6 Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
7 Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
8 Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
9 Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
10 Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
11 Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
12 Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
13 Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
14 Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğretim yöntem ve tekniklerini bilir.
2 Psikiyatri hemşireliği öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini seçer.
3 Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirir.
4 Psikiyatri hemşireliği teorik öğretimine yönelik sunum yapar.
5 Psikiyatri hemşireliği klinik uygulamasında rehberlik eder.
6 Uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 1 2
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 12 2 24
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     30
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Sullivan R, Magarick R, Bergtholg G, Blouse A, Mclntosh. Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi (Çev. Şahin N N, Çev. Edt. Özvarış Ş B), Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, 1999
Yardımcı Kaynaklar Tezler,Süreli yyınlar

Ders İle İlgili Dosyalar