Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK MÜZİK TARİHİ İkinci Düzey MÜZ509 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Oya Levendoğlu Öner
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze ve teorik.
Dersin Amacı Türk müzik tarihinde kilometre taşları olan müzik adamlarını, eserlerini tanımak, başlangıcından günümüze uzanan süreçte bu müziğin etkileşime girdiği kültürler ve dönemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin Tanımı Bu ders, çokkültürlülük ekseninde, Türk müzik yaşamının başlangıcından günümüze kadar olan süreçteki etkileşimlerini, kuramcılarını, eserlerini ve dönemlerini kapsar.

Dersin İçeriği
1 Türk müzik tarihinin geçmişten günümüze çevre kültürlerle ilişkisi ve genel çerçeve.
2 Orta Asya ile başlayan süreç ve Anadolu''''''''ya göç. Anadolu kültürleri ve müzikleri.
3 İslamiyetin kabulünün müzik alanındaki yansımaları
4 Ortaçağ İslam dünyası müzik kuramcıları
5 Sistemci okul temsilcileri.
6 15. yüzyıl müzik kuramı çalışmaları ve ilk Türkçe müzik yazmaları.
7 Osmanlı dönemi edvar geleneğinde müzik ve evren ilişkisi
8 Sınav
9 17. ve 18. yüzyıllarda Osmanlı dünyasında müzik, Kantemiroğlu ve Abdülbaki Nasır Dede edvarları.
10 Harf notası transkripsiyon uygulaması.
11 Osmanlı döneminde müzik okulları
12 19. yüzyıl ve batılılaşma süreci.
13 Ödev sunumu
14 Ödev sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk müzik hayatında etkisi olan kültürleri tanıma
2 Türk müzik kültürünün şekillenmesinde etkili olan tarihsel olayları, dönemler hakkında bilgi sahibi olma
3 Osmanlı dönemi müzik kaynakları hakkında bilgi sahibi olma
4 Osmanlı dönemi müziğinin dönüşüm süreçleri hakkında bilgi sahibi olma
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2 Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6 Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 9 27
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 12 60
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Cenk Güray,Bin Yılın Mirası Makamı Var Eden Döngü:Edvar Geleneği, Fazlı Arslan, İslam Medeniyetinde Musiki.

Ders İle İlgili Dosyalar