Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TIPTA BİTKİLER Üçüncü Düzey SEC 128 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ŞENGÜL UYSAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Şengül Uysal
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Tıbbi bitkiler hakkında genel bilgi edinilmesi ve bitkilerin insan sağlığı ile ilişkisinin öğrenilmesi Dersin tanımı
Dersin Tanımı Tıbbi bitkiler nelerdir?, Bitkilerdeki etken maddeler, Bitkisel drogları hazırlama yöntemleri, Bitkilerin insan sağlığı üzerine etkisi, Tıbbi Bitkilerin kullanım alanları nelerdir ?

Dersin İçeriği
1 Tıbbi Bitkilerin Tarihçesi,Tıbbi Bitkilerin Kullanılan Kısımları, Temel Kavranlar
2 Bitkilerdeki Biyoaktif Bileşikler(Fenolik bileşikler, alkaloidler ve uçucu yağlar vb.)
3 Bitkisel İlaçların Hazırlanma Şekilleri (Bitkisel çaylar, ekstraktlar vb)
4 Bitkiler ve Sinir Sistemi
5 Bitkiler ve Kardiyovasküler Sistem
6 Bitkiler ve Metabolik Hastalıklar
7 Bitkiler ve Sindirim Sistemi
8 Ara sınav
9 Bitkiler ve Solunum Sistemi
10 Bitkiler ve Boşaltım Sistemi
11 Antienflamatuar Bitkiler
12 Adaptojen Bitkiler
13 Bitkiler ve Deri Sistemi
14 Özel Durumlarda Bitkilerin Kullanımı (Hamilelik, çocuklar ve yaşlı gruplar vb.)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tıbbi bitkilerin tarihçesini öğrenme
2 Tıbbi bitkilerle ilgili temel kavramları öğrenme
3 Tıbbi bitkilerdeki biyoaktif bileşikleri öğrenme
4 Bitkisel drogların hazırlanmasını öğrenme
5 Tıbbi bitkiler ve sistemler arasındaki ilişkiyi öğrenme
6 Tıbbi bitkilerin kullanımı hakkında bilgi edinme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2 Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3 Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4 Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6 Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7 Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8 Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9 Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Capasso, F., Gaginella, T. S., Grandolini, G., & Izzo, A. A. (2003). Phytotherapy: a quick reference to herbal medicine. Springer Science &
Yardımcı Kaynaklar Capasso, F., Gaginella, T. S., Grandolini, G., & Izzo, A. A. (2003). Phytotherapy: a quick reference to herbal medicine. Springer Science & Business Media.

Ders İle İlgili Dosyalar