Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇİNCE DİLBİLGİSİ III Birinci Düzey ÇDE201 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Temel dilbilgisi kurallarının öğretilmesi
Dersin Tanımı Temel Çince cümle kalıpları ve dilbilgisi kuralları öğretilir, dilbilgisi alıştırmalarıyla konular pekiştirilir.

Dersin İçeriği
1 Basit Yön Bildiren Tümleçlerin (lai: gelmek, qu: gitmek) yapıları, özellikleri, kullanım kuralları.
2 Türkçe’de "mişli geçmiş" zamanın karşılığı olan "guo"nun kullanım kuralları, fiilin arkasına gelerek Hareket Sayısı Bildiren Tümleçlerden "ci" ve "bian"in kullanım kuralları, sıra sayısı ifade eden "di"nin kullanım kuralları
3 Çoktan meydana gelmiş ya da yapılıp bitmiş bir eylemin, zamanını, yerini, amacını vurgulayan "shi......de" cümle kalıbının kullanım kuralları, "yi......jiu......" cümle kalıbı ve sıfat ikilemelerinin öğretilmesi.
4 Özne-yüklem cümleleri, Sonuç Bildiren Tümleç olan "zai, zhao, hao ve cheng"in kullanım özellikleri, cümleye verdiği anlamlar.
5 Edilgen yapılı cümleler, Ölçü Birim Sözcüklerinin tekrarlanmasıyla cümleye kattığı anlamların anlatılması.
6 Bileşik Yön Bildiren Tümleçlerin yapıları, kullanım özellikleri.
7 4.,5.,6.,7.,8.,9.derslerin tekrarı ve dilbilgisi alıştırmalarının yapılması.
8 ARA SINAV
9 Bir eylemin halen devam ettiğini anlatan "fiil+zhe" yapısının kullanım kuralları.
10 Belirsiz nesnelerin cümle içindeki yeri, kullanım özellikleri ve gittikçe anlamına gelen "yuelaiyue......", "yue......yue...... kalıplarının kullanım şekilleri.
11 Çince’de bir varlığın (kişi yada eşyanın) nasıl bir etkiye maruz kaldığını anlatan "ba"lı cümleler I''in yapısı, özellikleri, kullanım kuralları.
12 "ba"lı cümleler II''in yapısı, özellikleri, kullanım kuralları.
13 "bei”li edilgen cümlelerin yapısı ve özellikleri
14 10.,11.,12.,13.,14.derslerin tekrarı ve dilbilgisi alıştırmalarının yapılması.
15 FİNAL SINAVI
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çağdaş Çincenin temel dilbilgisi kurallarını öğrenir.
2 Temel düzey cümle kalıplarını öğrenir ve cümle kurabilir.
3 Temel seviyedeki metinleri okur ve anlar.
4 Çinlilerle diyalog kurması kolaylaşır.
5 Diğer dersleri daha kolay öğrenir.
6 Doğru cümle kurar.
7 Çincenin dilbilgisel özellikleri kavrar.
8 Sorulara doğru yanıt verir.
9 Dilbigisinin önemini kavrar.
10 HSK (Çince Seviye Sınavı) Sınavına hazırlanır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2 Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3 Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4 Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5 Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6 Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7 Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8 Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9 Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11 Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12 Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13 Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14 Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15 Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 2. cilt 1. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2011. 2)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 2. cilt 2. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2012.
Yardımcı Kaynaklar Ye, Panyun, Waiguo Ren Xue Hanyu Nandian Shiyi, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 1999.

Ders İle İlgili Dosyalar