Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TANITIM VE TURİZM Birinci Düzey HİT 424 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. EMEL TANYERİ MAZICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Bu ders çerçevesinde, tanıtım ve iletişim süreçleri arasındaki ilişki; tanıtma surecinin planlanması ve tanıtma stratejileri, Türkiye’nin ekonomik, siyasal, kültürel ve turistik tanıtımına yönelik çalışmaların değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Tanıtım ve turizm faaliyetlerinin ilişkilendirilmesi ve Türkiye açısından değerlendirilmesi dersin tanımını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Tanıtım Kavramı ve Turizm Faaliyetlerindeki Önemi
2 Turizmde Tanıtımı ve Ekonomik, Sosyal, Kültürel Katkıları
3 Turizm Tanıtımı ve Tarihsel Süreci
4 AB Ülkelerinde Turizm Faaliyetleri
5 Destinasyon İmajı Kavramı ve Önemi
6 Destinasyon Yönetiminde Stratejik İmaj Yönetimi
7 Destinasyon İmajına Yönelik Dünyadan Başarılı Uygulamalar
8 Dünya Genelinde Türkiye İmajı ve Tanıtımı
9 Dünya Genelinde Türkiye İmajı ve Tanıtımı
10 Ülke Markası Oluşturma
11 Ülke Markası Oluşturma
12 Destinasyon Markalaması Kavramı ve Dünyadan Başarılı Uygulamaları
13 Türkiye''nin Tanıtımında Görevli Kuruluşlar
14 Türkiye''nin Tanıtımı için Stratejiler
15 Dijital Tanıtım Faaliyetleri
16 Öğrenci Faaliyetleri
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Turizm tanıtımının içeriğindeki kavramları anlamlandırabilir.
2 Turizmde tanıtım kavramını ülke tanıtımı ile ilişkilendirebilir.
3 Dünya genelindeki başarılı uygulamalarla Türkiye''nin tanıtımını karşılaştırarak değerlendirme ve öneriler sunabilir.
4 Turizm Tanıtımının Bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 Destinasyon İmajı Kavramı ve Önemi hakkında bilgi sahibi olur.
6 Destinasyon Yönetiminde Stratejik İmaj Yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13 Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14 İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Alanla ilgili çeşitli kitap ve makalelerden içerik oluşturulmaktadır.
Yardımcı Kaynaklar Nazmi Kozak, 2010. Turizm pazarlaması, Detay Yayıncılık. Ahmet Tolungüç, 1999. Turizm Olgusu ve Türk Turizmi, A.Ü. İLEF Reklam Atölyesi.

Ders İle İlgili Dosyalar