Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 3 İkinci Düzey İLB 853 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TURKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA AKDAĞ, PROF. DR. HAMZA ÇAKIR, PROF. DR. HAKAN AYDIN, DOÇ. MUSTAFA KOÇER.
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli SEMİNER, SUNUM.
Dersin Amacı Öğrencilerin tez yazım sürecinde danışmanlık yapmak ve yol göstermek.
Dersin Tanımı Tez aşamasındaki öğrencilerin çalışmalarını paylaştıkları ve tezlerini tamamladıkları bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Tez konularının tartışılması
3 Tez araştırması
4 Tez araştırması
5 Tez araştırması
6 Tezde gelinen aşama ile ilgili sunumlar
7 Sunumlar
8 Sunumlar
9 Tez araştırması
10 Tez araştırması
11 Tez araştırması
12 Tez araştırması
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tez çalışmasını bitirmek.
2 Akademik araştırmaların paylaşılması
3 Yazılı ve sözlü sunum becerisi
4 Bilimsel bir konuda kaynak tarama tekniklerini öğrenir
5 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirme kurallarını öğrenir.
6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 16 16
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar