Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PEDİATRİK HEMATOLOJİ VE ONKOLOJİ İkinci Düzey ELK315 5 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri 4. ve 5. yarıyılı geçmiş olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EKREM ÜNAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik dersler, Hasta başı eğitimleri (gözlem, tartışma, soru-yanıt, uygulama, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma), olgu sunumları
Dersin Amacı Öğrenciler (1)-Çocuklarda görülen kan sayımı ve periferik kan yayması özellikleri değerlendirebilecek, (2)- Anemi etyolojisini tespit edip, tedavisi ve korunma yollarını tanımlayabilecek, (3)-Çocukluk çağında sık görülen kanama bozukluklarının tanı ve tedavisi için yeterli deneyim kazanacak, (4)-Çocukluk çağı kanser hastalarını tanıyabilecek, birinci basamak sağlık hizmetlerinde üstlenecekleri sorumlulukların önemini kavrayacaklardır.
Dersin Tanımı Dönem III (5. ve 6. yarıyıl) programı içinde yılda 2 kez tekrarlanan 15 hafta süreli bir stajdır.

Dersin İçeriği
1 Tam kan sayımının yorumlanması ve pereifrik kan yaymasının değerlendirlmesi
2 Anemiye klinik yaklaşım
3 Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları
4 Transfuzyon endikasyonları
5 Transfüzyon komplikasyonları
6 Kemik iliği nakli
7 Lefatik sistem tümörleri ve lösemi
8 Onkolojik aciller
9 Çocukluk çağının solid tümörleri
10 -
11 -
12 -
13 -
14 -
15 -
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler tam kan sayımı ve periferik kan yaymasını yorumlayabilecek
2 Anemik hasta yönetimini yapabilecek
3 Kanmalı hasta yönetimini yapabilecek
4 Çocukluk çağı kanserlerini tanıyıp hastayı stabilize ettikten sonra bir üst merkeze sevk edebilceklerdir.
5 -
6 -
7 -
8 -
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir.
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     30
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kan Hastalıklarının Patofizyolojisi, Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Teoman Soysal, Prof. Dr. Hale Ören, Prof. Dr. Muzaffer Demir, Prof. Dr. İbrahim Haznedaroğlu, Prof. Dr. Fahir Özkalemkaş, Prof. Dr. Zahit Bolaman, Prof. Dr. Mehmet Sönmez, İstanbul Medikal Yayıncılık ISBN - 978-605-4499-54-0
Yardımcı Kaynaklar Pathophysiology of Blood Disorders (Lange Medical Books) Howard Franklin Bunn Jon C. Aster, Print ISBN-10: 0071713786, Print ISBN-13: 978-0071713788

Ders İle İlgili Dosyalar