Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HİDRODİNAMİK-I İkinci Düzey İNŞ 540 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET ALPER ÖNER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET ALPER ÖNER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ.GÖR. DR. MÜCELLA İLKENTAPAR
Dersin Veriliş Şekli Sınıfta sunum
Dersin Amacı Akışkanlar mekaniği ile ilgili kavram ve kanunların anlaşılmasını, bu bilgilerin pratik mühendislik problemlerinde kullanabilirliğini sağlamak.
Dersin Tanımı İleri akışkanlar mekaniği kavram, kanun ve uygulamalarının paylaşımı.

Dersin İçeriği
1 Hidrostatik
2 Gerçek akışkan hareketinin matematiksel tanımlanması ve temel denklemlerin analiz yöntemleri
3 Kontrol hacmi yaklaşımı ile kütlenin korunumu
4 Kontrol hacmi yaklaşımı ile momentumun korunumu
5 Kontrol hacmi yaklaşımı ile momentum momentinin korunumu
6 Kontrol hacmi yaklaşımı ile enerjinin korunumu
7 Diferansiyel yaklaşım ile kütlenin korunumu
8 Akımda gerilme, yer ve şekil değiştirme
9 Akımda gerilme, yer ve şekil değiştirme
10 Diferansiyel yaklaşım ile momentumun korunumu
11 Diferansiyel yaklaşım ile momentumun korunumu
12 Türbülanslı akımın analizi
13 Türbülanslı akımın analizi
14 Türbülanslı akımda hız profilleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Akışkanların fiziksel özelliklerini öğrenecekler
2 Akışkanlarda basınç kavramı ve değılımını öğrenecekler
3 Akışkanların kinematik özelliklerini öğrenecekler
4 Süreklilik denklemi ve kullanımı hakkında bilgi edinecekler
5 Enerji denklemi ve kullanımı hakkında bilgi edinecekler
6 Akışkanlar mekaniği uygulamalar yapmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 6 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 30
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hydraulics in Civil and Environmental Engineering, Chadwick A., Morfett J., Taylor & Francis Group. Funndamentals of Fluid Mechanics, Evett J.B., Liu C. McGraw-Hill.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar