|
1 |
Ders tanıtımı, Çince hakkında genel bilgi verilir. Pinyin sistemi, dört ton ve sesli/ünsüz harflerin telaffuzu öğretilir. Temel selamlaşma kalıpları (Merhaba, nasılsın?, hoşça kal) tanıtılır. Öğrenciler basit tanışma cümleleri kurar.
|
|
2 |
Tanışma ve kendini tanıtma konusu işlenir. İsim sorma ve söyleme, soyadı kullanımı, milliyet sorma (你是哪国人?), yaş ve meslek bilgisi ifade etme çalışılır. “Ben …’yim.” gibi basit cümle yapıları öğretilir.
|
|
3 |
Sayılar 1–100 arası öğretilir. Telefon numarası sorma ve söyleme kalıpları işlenir. Sayılarla ilgili oyunlar ve dinleme alıştırmaları yapılır. Çincede sayılarla ilgili kültürel notlara da değinilir.
|
|
4 |
Aile bireyleri tanıtılır. Aile kelime dağarcığı (anne, baba, kardeş vb.) verilir. “的” yapısı ile sahiplik gösterme öğretilir. Kendi ailesini tanıtma çalışmaları yapılır.
|
|
5 |
Günlük rutinler konusu ele alınır. Sabah kalkmak, kahvaltı yapmak, okula gitmek gibi fiiller tanıtılır. Saat sorma ve zamanı ifade etme kalıpları öğretilir. Günlük program yazma ve anlatma alıştırmaları yapılır.
|
|
6 |
Yiyecek ve içecek kelimeleri öğretilir. Restoranda sipariş verme kalıpları, yemek beğenme veya beğenmeme ifadeleri (好吃 / 不好吃 vb.) çalışılır. Menü okuma ve rol yapma etkinlikleri yapılır.
|
|
7 |
Alışveriş ve fiyat sorma konusu işlenir. Renkler, kıyafet ve eşya isimleri tanıtılır. “Bu ne kadar?” sorusu, pazarlık ifadeleri ve miktar belirten kelimeler (一件, 一双 vb.) öğretilir. Mağazada alışveriş diyaloğu yapılır.
|
|
8 |
Yönler ve yer tarifi konusu ele alınır. “Nerede?” sorusu (在哪儿?), yön belirten ifadeler (önünde, arkasında, yanında vb.) ve yer bulma alıştırmaları yapılır. Harita üzerinden yol tarifi çalışmaları yapılır.
|
|
9 |
Ara Sınav
|
|
10 |
Hava durumu konusu öğretilir. Güneşli, yağmurlu, soğuk, sıcak gibi hava durumu kelimeleri tanıtılır. Günlük hava durumunu anlatma ve kıyafet seçimi üzerine konuşmalar yapılır.
|
|
11 |
Ulaşım araçları konusu işlenir. Otobüs, tren, uçak, bisiklet gibi ulaşım kelimeleri tanıtılır. Gideceği yeri sorma ve güzergah hakkında bilgi alma kalıpları öğretilir. Ulaşım diyaloğu yapılır.
|
|
12 |
Hobiler ve boş zaman aktiviteleri öğretilir. Spor, müzik, kitap okuma gibi etkinlikler tanıtılır. “Ben … yapmayı seviyorum.” kalıbı öğretilir. Öğrenciler hobilerini anlatır.
|
|
13 |
Sağlık ve hastalık konusu ele alınır. “Hastayım”, “başım ağrıyor” gibi temel ifadeler öğretilir. Doktora gitme diyalogları yapılır. Sağlıkla ilgili kelime bilgisi geliştirilir.
|
|
14 |
Arkadaşlık ve davet konusu işlenir. Birini davet etme, randevulaşma, gün ve saat belirleme kalıpları tanıtılır. Kibar konuşma yapıları öğretilir. Davet diyaloğu çalışılır.
|
|
15 |
Önceki haftaların genel tekrarları yapılır. Diyalog çalışmaları, rol oyunları, grup içi konuşmalarla pekiştirme yapılır. Öğrenciler kendi hazırladıkları kısa konuşmaları sınıfta sunar.
|
|
16 |
Genel değerlendirme yapılır. Öğrenciler bireysel ya da ikili olarak kısa sözlü sunum yapar. Dersin genel özeti, güçlü ve zayıf yönlerin değerlendirilmesi yapılır. Geribildirim alınır.
|
|
17 |
Final Sınavı
|
|
18 |
-
|
|
19 |
-
|
|
20 |
-
|