Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZYOLOJİ Üçüncü Düzey SEC104 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. TUBA ÖZKUL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli interaktif
Dersin Amacı Fizyolojik sistemler ve fizyolojik mekanizmalar hakkında öğrenciyi bilgilendirmek
Dersin Tanımı İnsan fizyolojisi, canlılığın sağlıklı bir şekilde devam ettirilmesi için hücre, doku, organ , sistem bazında fonksiyonları, işleyiş mekanizmaları, kontrol mekanizmaları ele alan bilim dalıdır

Dersin İçeriği
1 Fizyolojiye Giriş, Kontrol sistemleri
2 Hücre Fizyolojisi, Zar Potansiyelleri
3 Sinir Sistemi Fizyolojisi
4 Kas Fizyolojisi
5 Kan fizyolojisi, Pıhtılaşma
6 Kalp Fizyolojisi
7 Dolaşım Fizyolojisi
8 Solunum Sistemi Fizyolojisi
9 Ara sınav
10 Endokrin Sistem Fizyolojisi
11 Üriner Sistem Fizyolojisi, Vücut Sıvıları
12 Üreme sistemi fizyolojisi
13 Duyu Fizyolojisi
14 Metabolizma ve Vücut Isısının Düzenlenmesi
15 Sindirim Sistemi Fizyolojisi
16 Sindirim Sistemi Fizyolojisi
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fizyoloji tanımını, vücudun kontrol sistemleri ve homeostaz konusunu öğrenmek
2 Hücrenin yapısını, zar potansiyelleri, zardan geçiş yöntemleri konusunda temel bilgileri edinmek
3 Santral Sinir Sistemi, Periferik Sinir Sistemi,Otonom Sinir Sistemi konularını öğrenmek
4 Kas dokusunu ve uyarılabilme kasılabilme gibi özelliklerini öğrenmek
5 Kan ve elemanlarını, fonksiyonlarını öğrenmek
6 Kalp ve damarların yapısını öğrenmek, dolaşım kinetiğini kavramak
7 Solunumun mekaniği kavramak
8 Sindirim sistemi fonksiyonlarını kavramak
9 Endokrin kontrolu anlamak
10 Böbrek, Vücut sıvı sistemleri ve düzenlenmesini anlamak

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
13 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
14 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 5 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 12 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Temel fizyoloji. Aydoğan, Süer, Dursun, Gölgeli, Aşcıoğlu, Çoksevim, Dolu, Medikal kitapevi, 2012
Yardımcı Kaynaklar Tıbbi Fizyoloji Guyton ve Hall, Nobel tıp Kitapevi, 2013

Ders İle İlgili Dosyalar