Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SÖZLÜ ANLATIM Birinci Düzey JDE209 Zorunlu 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Japonca
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MİKİ MURAYAMA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. GÜLİZ DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Alt orta seviye Japonca’da fikir ve düşüncelerini ifade edebilmek
Dersin Tanımı Bu ders, öğrencilerin fikir ve düşüncelerini alt orta seviye Japonca’da ifade edebilmelerine yardımcı olacak biçimde düzenlenmiştir. Bu dersin tanımı ve öğrenme konuları öğrencilerin konuşma seviyeleri ve taleplerine bağlı olarak değişebilir.

Dersin İçeriği
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme, Japonca Kendini Tanıtma (Seçilen serbest konu ile ilgili olarak konuşma yapma)
2 Alışveriş konusu ile ilgili konuşma pratiği yapma ( Ürün sorma, ödeme yapma vb.)
3 Resim tasvir etme (Verilen resmi ayrıntılarıyla birlikte tasvir etme, tasvir edilen resmin diğer öğrenciler tarafından çizilmesi ve en yakın çizen öğrencinin belirlenmesi)
4 Sağlık ve hastalık konusu ile ilgili konuşma pratiği yapma (Sağlık anketi, Doktora gittiğinde kendi hastalığını ifade edebilme, baş ağrısı, karın ağrısı vb.)
5 Postane konusu ile ilgili konuşma pratiği yapma (Yurtdışına kargo gönderme, ülke adları, posta türleri, ücret ve varış zamanları vb. )
6 Restoran veya kafede sipariş verme ile ilgili konuşma pratiği yapma (Menü, fiyat sorma, istenilen yiyecek ve içeceğin özellikleri hakkında soru sorma vb. )
7 Yol tarif etme ile ilgili konuşma pratiği yapma ( Postane, hastane, belediye binası vb. sözcüklerin öğretimi, sağa dön, sola dön vb. yol tarif ifadeleri)
8 Genel Tekrar
9 Ara Sınav
10 Gruplar oluşturarak tartışma yapabilme, fikir öne sürebilme (Yalan zaman zaman gerekli midir?, Okul üniformaları gerekli midir ? vb.)
11 İş hayatı ile ilgili konuşma pratiği yapma (İş için gereken koşullar/ İş veren ve iş arayan rolleri üzerinden)
12 Mülakat provası ile ilgili konuşma pratiği yapma (Mülakat sırasında dikkat edilmesi gereken kurallar vb.)
13 Kişilerin fiziksel özellikleri ile ilgili olarak konuşma pratiği (Kaş, göz, saç, boy vb.)
14 Japon özel günleri ve festivalleri ile ilgili konuşma pratiği yapma (Tanabata, hinamatsuri, seijin no hi vb.)
15 Serbest konu hakkında konuşma
16 Genel Tekrar
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İstediği birçok şeyi ifade etmek için çeşitli basit dil esnekliklerinden yararlanabilir.
2 Somut günlük ihtiyaçlarla ilgili içerikleri kontrol edebilir.
3 Planları ve düzenlemeleri, alışkanlıkları ve rutinleri, geçmiş aktiviteleri ve kişisel deneyimleri anlatabilir.
4 Duygularını ve teşekkürlerini ifade edebilir.
5 Başkalarıyla aynı veya karşıt görüşte olabilir.
6 Fikirleri, planları ve eylemleri hakkında kısa açıklamalarda bulunabilir.
7 Aşina olduğu konular ve kişisel fikirleri hakkında, önceden hazırlık yapmadan iletişime girebilir; günlük yaşamı ve kişisel uğraşları hakkında bilgi alışverişinde bulunabilir.
8 Aşina olduğu konularda basit, kısa konuşmaları anlayabilir.
9 Detaylı yönlendirmeleri isteyebilir ve yerine getirebilir.
10 Uzun konuşmalar yapabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Orijinal bildiriler
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar