Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI İkinci Düzey İLB 602 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Hakan Aydın
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İletişim Araştırmalarının Gelişimini Analiz Etmek, İletişim Araştırmalarına Yönelik Ulusal ve Uluslararası Perspektifte Yaklaşımları ve Yöntembilimsel Sorunları Tartışmak
Dersin Tanımı Tükiye'de ve Dünyada İletişim Araştırmalarının İncelendiği Doktora Dersidir

Dersin İçeriği
1 İletişim araştırmalarının gelişimi
2 İletişim araştırmalarını belirleyen gelişmeler
3 Uluslararası iletişim araştırmalarına genel bir bakış
4 Türkiye'de iletişim araştırmalarına genel bir bakış
5 İletişim araştırmalarında literatür incelemeleri
6 İletişim Araştırmalarında yöntembilimsel sorunlar
7 Vize Sınavı
8 Sunumlar
9 Sunumlar
10 Sunumlar
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişim Araştırmalarının Gelişim Sürecinin Öğrenilmesi
2 İletişim Araştırmalarına Yönelik Literatürün Kavranması
3 Uluslararası İletişim Araştırmalarının Kavranması
4 İletişim Alanındaki akademik çalışmalar hakkında fikir sahibi olmak.
5 İletişim Alanında yapılan araştırmaların değerlendirilmesi
6 Türkiye'de İletişim Araştırmalarına Yönelik Çabaların Kavranması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 6 7 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders seçme makaleler üzerinden yürütülecektir.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar