Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ISI GEÇİŞİ-I Birinci Düzey MM 313 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Sınıfta birebir anlatarak ve sayısal uygulamalar ile.
Dersin Amacı Öğrencilere ısı iletimi, ısı ışınımı, zamana bağlı ısı geçişini kapsamlı bir şekilde anlatmak; var olan fiziksel sistemlere uygulamaktır.
Dersin Tanımı Isı iletimi, ısı ışınımı ve zamana bağlı ısı geçişi sistemleri

Dersin İçeriği
1 Isı geçişi hakkında genel bilgiler
2 Isı iletimine giriş
3 Düzlemsel, silindirik ve küresel koordinatlarda ısı iletimi ifadeleri
4 Düzlem duvarda ısı iletimi
5 Silidirde ısı iletimi
6 Kürede ısı iletimi
7 İçinde ve (veya) dışında taşınım olan sistemlerde ısı iletimi
8 İçerisinde ısı üretimi olan sistemlerde ısı iletimi
9 Zamana bağlı ısı geçişi
10 Işınıma giriş
11 Şekil faktörlerinin hesaplanması
12 Işınım hesabı analojisi
13 Işınım hesabı analojisi
14 Işınım hesabı analojisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Isı geçişinin çeşitleri ve temel bağıntılarını öğrenir.
2 Matematik, fen bilimleri ve makine mühendisliği disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri Isı iletimi, Isı ışınımı ve Zaman bağlı ısı geçişi ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir.
3 Karmaşık Isı iletimi, Isı ışınımı ve Zaman bağlı ısı geçişi problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, Frank D. Incropera
Yardımcı Kaynaklar Isı Transferi, Sadık Kakaç

Ders İle İlgili Dosyalar