Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DOLAŞIM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ İkinci Düzey FZY 534 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ERCAN BABUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NURCAN DURSUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Slayt ile sunum, soru cevap şeklinde sınıf içi tartışma, öğrenciye ödev verme , öğrenciye projelerde çalıştırma, öğrenciye sunum yaptırma
Dersin Amacı Kalp ve dolaşım sistem fizyolojini kavrama Kalbin yapısını ve çalışma şeklini ifade etme, çalışmasını etkileyen faktörleri ifade etme, dolaşım sisteminin çalışma prensibini ifade etme, dokuların kanlanmasını etkileyen faktörleri ifade etme yeteneğini kazandırmak
Dersin Tanımı Kalp ve dolaşım sistem fizyolojini kavrama

Dersin İçeriği
1 Kalp kasının fizyolojik özellikleri
2 Kalp çalışmasının düzenlenmesi
3 Hemodinamiğin ilkeleri
4 Kalp debisi
5 Fetal dolaşım
6 Nabız
7 Lenfatik dolaşım
8 Koroner dolaşım
9 Venöz dolaşım
10 Kalp kapak görevleri
11 Kan basıncının düzenlenmesi
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fetal dolaşım
2 Kan basıncının düzenlenmesi
3 Kalp kapak görevleri
4 Kalp kasının fizyolojik özellikleri
5 Kalp çalışmasının düzenlenmesi
6 Hemodinamiğin ilkeleri
7 Kalp debisi
8 Venöz dolaşım
9 Koroner dolaşım
10 Nabız ve Lenfatik dolaşım

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2 Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4 Bilimsel bakışa sahip olmak
5 İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7 Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8 Bilimsel yenilikleri takip etmek
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12 Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ödevler 2 14 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 14 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 28 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 14 14
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tıbbi Fizyoloji ( A.Guyton ), İnsan Fizyolojisi ( Ganong ), The cell physiology, Principles of Physiology (R.Berne, M. Levy,Walf Publishing Ltd.,1990), Human Physiology (A. Vander, J. Sherman, D. Luciano, Mc Graw Hill Inc.)
Yardımcı Kaynaklar Web sitesi kaynakları,

Ders İle İlgili Dosyalar