Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARİHSEL VE SOSYAL BAĞLAMDA JAPON SİNEMASI İkinci Düzey AÇD678 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe ve Japonca
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Sözlü.
Dersin Amacı Kronolojik sıra gözetilerek seçilen Japon sinema filmleri aracılığıyla Japon tarihi, toplumu ve kültürü hakkında bilgi edinimi sağlamak.
Dersin Tanımı Tarihsel ve sosyal bağlamda Japon sineması.

Dersin İçeriği
1 Dünya sinema tarihine giriş.
2 Geçmişten bugüne Japon sineması.
3 Film çözümleme yöntemleri.
4 Akira Kurosawa, Yedi Samuray (1946) adlı film gösterimi.
5 Yedi Samuray: karakter çözümlemesi; 16. Yy. Japonyasının toplumsal ve tarihsel olaylarının değerlendirilmesi
6 Always san-chôme no yûhi (2005) adlı film gösterimi. (Yönetmen: Takashi Yamazaki)
7 Always san-chôme no yûhi çözümlemesi, 1960’lı yılların Japonyasının toplumsal ve tarihsel ögelerinin değerlendirilmesi.
8 Ara sınav.
9 Ashita no Kioku (2006) adlı film gösterimi. (Yönetmen: Yukihiko Tsutsumi)
10 Ashita no Kioku çözümlemesi, 2000’li yılların Japonyasının toplumsal ve tarihsel ögelerinin değerlendirilmesi.
11 Anime ve tarihçesi, Hayao Miyazaki, Studio Ghibli.
12 Hayao Miyazaki, Sen to Chihiro no Kamikakushi (Ruhların Kaçışı) (2001) adlı anime filmi gösterimi.
13 Sen to Chihiro no Kamikakushi (Ruhların Kaçışı) ve Japon mitolojisi.
14 Genel tekrar ve değerlendirme.
15 Yıl Sonu Sınavı.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2 Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3 Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4 Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6 Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7 Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 15 2 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İzlenecek Filmler: Akira Kurosawa, Yedi Samuray (1946); Always san-chôme no yûhi (2005); Ashita no Kioku (2006); Sen to Chihiro no Kamikakushi (Ruhların Kaçışı) (2001).
Yardımcı Kaynaklar (1) Bülent Diken, Carsten B. Lausten, Filmlerle Sosyoloji, Üçüncü Basım, Metis, Mayıs 2014. (2) Peter Wollen, Sinemada Göstergeler ve Anlam, Üçüncü Basım, Çeviren: Zafer Aracagök, Bülent Doğan, Metis, Kasım 2008. (3) Serpil Kırel, Kültürel Çalışmalar ve Sinema, 2. Basım, Kırmızı Kedi, 2010. (4) Aygün Şen, Kayıp Keşif Yolculuk, Japon Sineması Manga ve Anime, Doğu Kitabevi, 2014.

Ders İle İlgili Dosyalar