Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OMURGALI HAYVANLAR LAB. İkinci Düzey BİY310 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN TEZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Grv. Dr. MEHMET TAŞKIRAN ARŞ. GRV. ALİ TUĞRUL AKIN
Dersin Veriliş Şekli Her konunun işlenmesi laboratuarda; canlı örnekler ile korunmuş kolleksiyon örneklerinin incelenmesi ve bilgisayar programı destekli olarak inceleme ve gözlem şeklinde gerçekleştirilecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere omurgalı hayvanların biyolojileri ve sistematikleri hakkında bilgi vermektir. Ayrıca öğrencilerin farklı hayvan türlerini tanımalarını sağlamak ta diğer bir amacımızdır
Dersin Tanımı Omurgalı hayvan örneklerinin toplanması, preparasyonu ve saklanması ile ilgili yöntemler, kıkırdaklı ve kemikli balıklar, amfibiler, sürüngenler, kuşlar ve memelilere ait örneklerin anatomik ve morfolojik özelliklerinin incelenmesi, koleksiyondaki ve çevredeki omurgalıların teşhisi.

Dersin İçeriği
1 Omurgalı örneklerinin toplanması ve saklanması
2 Kıkırdaklı balık örneklerinin incelenmesi
3 Kemikli balık örneklerinin incelenmesi
4 Kemikli balık örneklerinin incelenmesi
5 Kemikli balık örneklerinin incelenmesi
6 İki yaşamlı örneklerinin incelenmesi
7 Sürüngen örneklerinin incelenmesi
8 Sürüngen örneklerinin incelenmesi
9 Sürüngen örneklerinin incelenmesi
10 Kuş örneklerinin incelenmesi
11 Memeli örneklerinin incelenmesi
12 Memeli örneklerinin incelenmesi
13 Memeli örneklerinin incelenmesi
14 Memeli örneklerinin incelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Omurgalıların biyolojisi ve sistematiğini yapabilir
2 Balıkların genel özelliklerini bilebilir
3 Ülkemizdeki çeşitli balık türlerini tanıyıp sistematiğini yapabilir
4 Amfibilerin biyolojisi ve sistematiğini yapabilir
5 Ülkemizdeki çeşitli amfibi türlerini tanıyıp sistematiğini yapabilir
6 Sürüngenlerin biyolojisi ve sistematiğini yapabilir
7 Ülkemizdeki çeşitli sürüngen türlerini tanıyıp sistematiğini yapabilir
8 Kuşların ve memelilerin genel özelliklerini tanıyıp çeşitli türleri tanıyabilme
9 Çevresinde yayılış gösteren çeşitli omurgalı türlerini canlı olarak görüp tanıyabilme
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Kuru, M., Omurgalı Hayvanlar, Palme Yayıncılık ve Dağıtım Ltd. Şti. 2009.. 2-Demirsoy, A., Yaşamın Temel Kuralları: Omurgalılar/Anamniyota Meteksan, Ankara, 1999 3-Demirsoy, A., Yaşamın Temel Kuralları: Omurgalılar/Amniyota (sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler), Meteksan, Ankara, 1999 4. Yımaz, M., Gül, A., Omurgalılar Sistematiği Laboratuvar El Kitabı Gazi Eğitim Fakültesi, Biyoloji Eğitimi, Anakra 1995. 5.Kıvanç, E., Yiğit, N., Çolak, E., Özkurt, Ş., Sözen, M., Omurgalı Hayvanlar Laboratuvar Kılavuzu. Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 1-De Iuliis, G., Pulerà, D., The Dissection of Vertebrates. A Laboratory Manual. Academic Pres- Elsevier, 2007

Ders İle İlgili Dosyalar