Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK II Üçüncü Düzey FİZ118 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yoktur
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ PROF. DR. MEHMET ARI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel elektrik ve manyetizma alt yapısının kazandırılması
Dersin Tanımı Elektrik Alanları, Elektriksel Potansiyel, Sığa ve Dielektrikler, Akım ve Direnç, Doğru Akım Devreleri, Magnetik Alanlar ve Kaynakları, İndüktans, Alternatif Akım Devreleri.

Dersin İçeriği
1 Elektrik yükü ve elektriksel alanı
2 Gauss Kanunu
3 Elektriksel Potansiyel
4 Sığa ve dielektrikler
5 Akım, direnç ve elektromotor kuvvet
6 Doğru akım devreleri
7 Doğru akım devre analizleri
8 Ara sınav
9 Manyetik alan ve manyetik kuvvetler
10 Manyetik alan kaynakları
11 Elektromanyetik etkilenme
12 Etkilenme ve atkileçler
13 Alternatif akım
14 Alternatif akım devre analizleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Elektrik yükünün özelliklerini bilir.
2 Birden fazla elektrik yükünün oluşturduğu elektrik alanın nasıl hesaplandığını öğrenir.
3 Elektrik akısının anlamını ve nasıl hesaplanacağını bilir.
4 Kondansatörlerin yapı ve yük depolama kapasitelerinin nasıl hesaplandığını öğrenir.
5 Bir maddenin özdirenci ve iletkenliğinin anlamını bilir.
6 Seri ve parallel bağlı dirençler içeren devrelerin nasıl analiz edildiğini öğrenir.
7 Manyetik alanın kaynaklarını bilir.
8 Elektrik ve manyetizmayı tam olarak tanımlayan Maxwell denklemlerini öğrenir.
9 Bir devrede elektromanyetik etkilemenin ürettiği emk ile aynı devredeki akımın zamanla değişme oranı arasında nasıl bir bağıntının olduğunu öğrenir.
10 Alternatif akım devrelerinin analizini yapar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Program, yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme gücüne sahip mühendislik alanında son gelişmelerin bilgi izleyerek özgün bir sürecin tamamlanması ve bir süreci yönetme yeteneği, algılama yeteneğine sahip mezunlar vermeyi amaçlar.
2 Bahçe Bitkileri alanında oluşabilecek sorunlara, alternatif çözüm öneriler üretir
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde Bahçe Bitkileri alanındaki gelişmeleri izleme yeteneğini kazanır.
4 Üretim materyali ve genetik kaynakları korur ve devamını sağlar.
5 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler.
6 Çalışma alanındaki problemlere yaklaşımları ile toplumu etkileyecek gelişmelere ve araştırmalara liderlik eder
7 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
8 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.
11 Yeni fikirlerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
12 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
13 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
14 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
15 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
16 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
17 Yeni bilimsel yöntemler geliştirebilir veya bilinen bir yöntemi bir alana uygular, yayınlar ve özgün bir çalışmayı ortaya koyar.
18 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
19 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
20 Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     138
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Young H.D. ve Freedman A.R. Üniversite Fiziği Cilt II , Çev. Ed.: Hilmi Ünlü,Pearson Education Yayıncılık, 2009.
Yardımcı Kaynaklar Serway R.A, Fen ve Mühendislik için Fizik II (Elektrik ve Manyetizma), ; Çev. Ed: Kemal Çolakoğlu, Palme Yay., 2002.

Ders İle İlgili Dosyalar