Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 4 İkinci Düzey VBK 814 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MERYEM EREN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli PRATİK
Dersin Amacı Tez konusuna teşkil edecek temel pratik bilgileri vermek.
Dersin Tanımı Tez konusu ile ilgili pratik bilgilerin uygulanmasını kapsar.

Dersin İçeriği
1 Tez çalışmasında kullanılacak olan sarf malzemelerin tanıtımı.
2 Tez çalışmasında kullanılacak olan sarf malzemelerin tanıtımı.
3 Tez çalışmasında kullanılacak olan sarf malzemelerin kullanımı.
4 Tez çalışmasında kullanılacak olan sarf malzemelerin kullanımı.
5 Tez çalışmasında kullanılacak olan sarf malzemelerin kullanımı.
6 Tez çalışmasında kullanılacak olan cihazların kullanımı.
7 Tez çalışmasında kullanılacak olan cihazların kullanımı.
8 Tez çalışmasında kullanılacak olan cihazların kullanımı.
9 Tez çalışması ile ilgili biyokimyasal analizlerin uygulanması.
10 Tez çalışması ile ilgili biyokimyasal analizlerin uygulanması.
11 Tez çalışması ile ilgili biyokimyasal analizlerin uygulanması.
12 Tez çalışması ile ilgili biyokimyasal analizlerin uygulanması.
13 Tez çalışması ile ilgili biyokimyasal analizlerin uygulanması.
14 Tez çalışması ile ilgili biyokimyasal analizlerin uygulanması.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci, sarf malzemeleri öğrenir.
2 Öğrenci, laboratuvar cihazlarını kullanır.
3 Öğrenci, biyokimyasal analizleri yapabilir.
4 ,
5 ,
6 ,
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 10 140
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 20 280
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tiftik A.M. Klinik Biyokimya. Mimoza yayınları, Konya, 1996.
Yardımcı Kaynaklar Karagül H., A. Altıntaş, UR. Fidancı, T.Sel. Klinik Biyokimya. Medisan Yayınevi, Ankara, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar