Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLASİK HADİS ŞERHİ METİNLERİ İkinci Düzey TİB 572 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET UYAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Örgün Öğretim
Dersin Amacı Klasik hadis şerhlerini örnekler üzerinden öğrenciye tanıtmak.
Dersin Tanımı Şerhçiliğin doğuşundan itibaren yazılan hadis şerhleri, usulleri bakımından tanıtılmakta farklı ekollere mensup hadis şerhlerinden örnek metinler okutulmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar (Şerh, Talik, Haşiye vs.), şerhlere duyulan ihtiyaç ve şerhlerin genel özellikleri.
2 ez-Zemahşeri ve el-Faik fi Garibi'l-Hadis
3 İbnu'l Esir el-Cezeri ve en-Nihaye fi Garibi'l-Hadis
4 el-Hattabi ve Mealimu's-Sünen
5 el-Hattabi ve Mealimu's-Sünen
6 en-Nevevi ve el-Minhac
7 en-Nevevi ve el-Minhac
8 İbn Hacer ve Fethu'l-Bari
9 İbn Hacer ve Fethu'l-Bari
10 Ara sınav
11 el-Azimabadi ve Avnu'l-Mabud
12 el-Azimabadi ve Avnu'l-Mabud
13 es-Suyuti ve Tenvirul Havalik
14 es-Suyuti ve Tenvirul Havalik
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Klasik hadis şerhleri, şerh yöntemleri ve bu konunun problemleri hakkında bilgi sahibi olur.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ez-Zemahşeri, el-Faik fi Garibi'l-Hadis / İbnu'l Esir el-Cezeri, en-Nihaye fi Garibi'l-Hadis / el-Hattabi, Mealimu's-Sünen / en-Nevevi, el-Minhac / İbn Hacer, Fethu'l-Bari / el-Azimabadi, Avnu'l-Mabud / es-Suyuti, Tenvirul Havalik
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar