Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
20. YÜZYIL İRAN TARİHİ İkinci Düzey TAR 594 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr.Gökhan Bolat
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı 20. yüzyılda İran'da meydana gelen siyasi, ekonomik, askeri vb gelişmelerin genel hatları ile öğretilmesi
Dersin Tanımı 20. yüzyılda İran'da meydana gelen siyasi, kültürel, ekonomik,askeri vb gelişmelerin ele alındığı ve değerlendirildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 19. yy İran Tarihinin Genel Bir Değerlendirmesi
2 1907 Antlaşması ve İran'ın İngiltere ve Rusya Arasında Paylaşılması
3 İran Meşrutiyet Hareketleri (1906-1911)
4 I.Dünya Savaşı ve İran
5 Kaçar Hanedanlığının Sona Ermesi (1925)
6 Rıza Şah ve Pehlevi Hanedanlığının Başlaması (1925-1979)
7 II. Dünya Savaşında İran'ın İşgal Edilmesi ve Rıza Şah'ın Yönetimden Uzaklaştırılması
8 Vize Sınavı
9 Muhammed Rıza Şah'ın Yönetime Gelmesi (1941-1979)
10 Muhammed Musaddık ve Faaliyetleri
11 Beyaz Devrim ve Sonuçları (1963)
12 Pehleviler Döneminde İran-Batı İlişkileri
13 1979 Devrimi ve Pehlevi Hanedanlığının Sonu
14 İran-Irak Savaşı (1980-1988)
15 20.yüzyıl İran Tarihinin Genel Bir Değerlendirmesi
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yakın dönem İran tarihi hakkında bilgi sahibi olunması
2 Sosyal Bilimlerde alan çalışmasının önemi
3 Belirli bir ülke tarihi üzerine çalışmanın önemi
4 Tarih alanında çalışma disiplinin kazanılması
5 Yabancı arşiv ve kaynaklardan yararlanmanın önemi
6 Sosyal Bilimlerde yabancı dil öğrenmenin önemi
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2 Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3 Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4 Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5 Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6 Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7 Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8 Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9 Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11 Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12 Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13 Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14 Uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15 İdari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 2 26
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 2 26
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ervand Abrahamian, Modern İran Tarihi, (Çev:Dilek Şendil), Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul 2014.
Yardımcı Kaynaklar 1) Mohammad-Reza Djalili, Thierry Kellner, İran'ın Son İki Yüz Yıllık Tarihi,(Çev:Reşat Uzmen), Bilge Kültür Sanat, İstanbul 2010 2) Gökhan Bolat, Mîrza Tâki Hân (Emir Kebir) ve Reformları,BELLETEN, 278, Cilt: LXXVII-Sayı: 278-Yıl: 2013 Nisan, ss.151-183

Ders İle İlgili Dosyalar