Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK EĞİTİMİNDE ÖZEL KONULAR İkinci Düzey İFE 511 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HASAN KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Fizik öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımların uygulanması üzerine yapılan araştırmaların incelenmesi ve bu konuda araştırma yapma becerisi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Fizik eğitimi alanında meydana gelen yeni bilgi, düşünce ve uygulamalar

Dersin İçeriği
1 Fen Eğitiminin Tarihsel Gelişimi,
2 Fizik Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Önemi,
3 Çocuklar ve bilim adamları arasındaki benzerlikler
4 Fizik Müfredat nasıl olmalıdır? (Amaç, İçerik, uygulama),
5 Fizik Müfredatı nasıl olmalıdır? (Çeşitli öğretim yöntemleri ve teknikleri),
6 Fizik eğitiminde ölçme ve değerlendirme nasıl olmalı?
7 Ölçme ve Değerlendirme (Test teknikleri ve fizik eğitiminde kullanımı)
8 ARASINAVI
9 Fizik Öğretiminde yeni yaklaşımlar
10 Çoklu zeka kuramı,
11 Öğrenme Döngüsü Modeli,
12 Fizik Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşım,
13 Fizik Eğitiminde Yaratıcı ve eleştirel Düşünme,
14 Fizik Eğitiminde laboratuvar’ın önemi
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fizik öğretiminde problem çözme yöntemi üzerine yapılan çalışmaları inceleme
2 Eğitim Teknolojisinin fizik öğretiminde kullanılması konusunda yapılan çalışmaları inceleme
3 Simülasyonlarla fizik öğretimi konusunda yapılan çalışmaları inceleme
4 Fizik öğretiminde model Kullanma ve basit malzemelerle fizik öğretimi konusunda yapılan çalışmaları inceleme
5 Deneysel yöntemin fizik öğretiminde kullanılması konusunda yapılan çalışmaları inceleme
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 6 42
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fredericks, A.D. and Cheesebrough, D.L., 1993, Science for All Children: Elementary School Methods.. Harper Collins Publishers, New York, N.Y.,USA. Novak, J.D., & Gowin, D.B. 1984, Learning how to learn. Cambridge University Press.,New York, USA
Yardımcı Kaynaklar Martin, R.E. et al., 1994, Teaching Science for All Children. DeskCopy. Allyn and Bocon.publishers, Boston, Massaschusets,USA Parkinson, J. 1994, The Effective Teaching of Secondary Science, Longman Publishing New York.

Ders İle İlgili Dosyalar