Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA VE MİZAH İkinci Düzey GZT 542 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EBRU DAVULCU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli KONFERANS
Dersin Amacı MEDYA VE MİZAH İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA METİN İNCELEMELERİ YAPMAK, MİZAHIN SOSYOLOJİK VE KÜLTÜREL BOYUTU HAKKINDA HAZIRLANAN BİLİMSEL ESERLERİ OKUMAK VE AKADEMİK ÇALIŞMALAR ÜRETMEK.
Dersin Tanımı MEDYA VE MİZAH İLİŞKİSİNİ SOSYOLOJİK, SİYASİ, EKONOMİK, FELSEFİ, PSİKOLOJİK OLARAK AKADEMİK BOYUTTA ELE ALAN BİR DERSTİR.

Dersin İçeriği
1 DERSİN TANITILMASI
2 Mizahın paradoksları, akademik ve sektörel bazda mizahın çıktıları, mizahın entelektüel birikim edinmedeki yeri.
3 Gülme ve gülmenin felsefi, psikolojik, sosyolojik boyutu. Gülmenin özellikleri, gülmenin işlevleri, gülme ve kültürel bellek ilintisi, kahkaha ve gülme arasındaki ilişki.
4 Mizah ve mizahın felsefi, psikolojik, sosyolojik boyutu. Mizah Türleri, Mizahın ortaya çıkma koşulları, Kültürel bellek ve mizah, mizah dil ilişkisi.
5 Mizah Türleri, Görevci- Yararcı mizah, halk mizahı ve bunlara ilişkin örnekler.
6 Mizah ve ideoloji.
7 Mizah-kültür ilişkisi, mizahın ulusallığı, sınıfsallığı.
8 Mizah kuramları
9 Modernleşme sürecinde mizahın dönüşümü
10 Osmanlı Devleti''nde mizah, Cumhuriyet Dönemi mizahı
11 Mizah ve Medya.
12 Mizah ve Yeni Medya
13 Mizah ve Medya ilişkisi üzerine örnekler-Öğrenci Sunumları
14 Mizah ve Medya ilişkisi üzerine örnekler-Öğrenci Sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gülme ve gülmenin felsefi, sosyolojik boyutu, işlevleri hakkında bilgi sahibi olunur.
2 Mizah ve mizahın felsefi, sosyolojik boyutu hakkında bilgi sahibi olunur.
3 Mizah ve medya ilişkisi hakkında bilgi sahibi olunur. Akademik perspektifte değerlendirme ve çalışma yapılabilir
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gülin Öğüt Eker Medya Mizah Kültür, Palmira Brummet İmge ve Emperyalizm, Charles Baudelaire Gülmenin Özü, Henri Bergson Gülme, Turgut Çeviker Karikatür Üzerine Yazılar, Sigmund Freud (2012). Espriler ve Bilinçdışı İle İlişkileri, Bary Sanders Barry (2001). Kahkahanın Zaferi.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar