Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UÇAK TASARIM UYGULAMALARI Üçüncü Düzey UGMB 409 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ FİGEN KÖKLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Çağrı Vakkas YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencinin seçilen konu kapsamında problem tanımlayarak, çözüme yönelik çalışmalar ile bireysel ve/veya ekip olarak bir tez çalışması yapabilmesi
Dersin Tanımı Öğrencinin proje çalışması ile ilişkili olarak seçtiği ve danışmanı ile belirli sürelerde karşılıklı görüşerek geliştirilen bir çalışmadır. Ders kapsamında, proje çalışmasını destekleyen kuramsal yaklaşım, kavramlar, ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi, çalışma alanı ile karşılaştırılması gerçekleştirilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Çalışma konularının, grupların ve danışmanlarının belirlenmesi
2 Çalışma konusu kapsamında kuramsal ve kavramsal çalışmaların gerçekleşmesi, araştırma sorusunun netleştirilmesi
3 Tasarım projesi çıktısının belirlenmesi; içerik, amaç, kapsam, yöntem, özgün katkı
4 Tasarım çalışması kapsamında ele alınan soruna dair kuramların ve araştırmaların incelenmesi- yazın araştırması
5 Tasarım çalışması kapsamında ele alınan soruna dair kuramların ve araştırmaların incelenmesi- yazın araştırması
6 Tasarım çalışma konusu ve araştırma sorusu bağlamında, kavramsallaştırma- işlemselleştirme çalışmaları ve örnek olay incelemesi
7 Tasarım konusunun; içerik,amaç,kapsam,yöntem ve özgün katkı bağlamında sınıf bütününde sunulması ve tartışılması
8 Tasarım konusunun; içerik,amaç,kapsam,yöntem ve özgün katkı bağlamında sınıf bütününde sunulması ve tartışılması
9 Ara Sınav
10 Eleştiriler bağlamında düzeltmeler
11 Eleştiriler bağlamında düzeltmeler
12 Eleştiriler bağlamında düzeltmeler
13 Genel değerlendirmeler
14 Genel değerlendirmeler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencinin bireysel ve/veya ekip olarak alan çalışmaları ile birlikte bir tasarım çalışmasını yürütebilme becerisi kazanması
2 Öğrencinin bir sorun için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini kazanması
3 Öğrencinin lisans öğrenimi boyunca kazandığı kavramsal araçları ve becerileri bir planlama sürecinde kullanması konusunda bireysel deneyim kazanması
4 Öğrencinin uçak tasarım alanındaki kavramları güncel havacılık sorunlarını kapsayan çalışmasına uygulama (teori ve pratik arasında ilişki kurabilme) becerisi kazanması
5 Öğrencinin ekip çalışması, sorunlar karşısında pratik çözümler üretebilmesi ve tasarım farkındalığı becerisi kazanması
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 6 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar